Avatar billede extinct Nybegynder
09. februar 2008 - 20:48 Der er 2 kommentarer

Ekstern Netværks Harddisk m. Printer

Jeg overvejer at skille mig af med min nuværende stationære pc til fordel for kun at bruge bærbare computere herhjemme.
Tanken er, at jeg gerne vil have en stor (500-1000 GB) eksterne harddisk, som sættes til kabel-netværket, som man kan koble sig på når man er sat til netværket. Derudover skal der være mulighed for også at printe direkte via netværket.
Jeg har hørt om Apples Time Capsule og WD MyBook World Eidion - virker de?

Hvordan kan det ellers gøres det? Hvad skal jeg bruge?
Altså:
2 bærbare computere (1 OSX Leopard, 1 Windows XP)
1 ekstern harddisk
1 printer
via 1 netværk

På forhånd tak
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2008 - 00:33 #1
Hvad angår NAS, netværksharddisken, ville jeg kigge på enten LinkSys NAS200: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2103589 eller en Synology DS 207: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2104254, og så selv stoppe et par harddiske i.

WD er da ok, har selv 2 stk. 1 gb, men...

Som pinter kan jeg anbefale HP CLJ 2600n.
Avatar billede extinct Nybegynder
10. februar 2008 - 14:53 #2
Nu skriver du men... ? Har hørt noget om at WD larmer lidt? eller er det ikke tilfældet med mybook world?
Skal det være en speciel printer man tilslutter? Havde lidt håbet på, at min gamle printer kunne virke sammen med (HP PSC 2110).