Avatar billede shadowman87 Nybegynder
09. februar 2008 - 02:13 Der er 3 kommentarer

Thermaltake psu problem

Hej alle.

min kammerat har en Thermaltake 1200Watt toughpower cablemanagement strømforsyning, problemet er at den ikke er 100% defekt, fordi den virker, altså på langt de fleste maskiner, men den virker ikke i hans maskine, hans setup er som følger:

Cpu: Intel Core 2 extreme 3.0 GHz (Q6850)
Bundkort: Asus striker extreme
Ram: Corsair Dominator 2 x 1Gb
Grafikkort: 2 x BFG Geforce 8800Ultra 768Mb GDDR3. (SLI)
Harddisk: Seagate 1Tb sata.
DVD Drev: Pioneer DVR-212 sata
Diverse kabinet kølere i lian-li kabinet.

den strømforsyning som sidder i nu, er præcis den samme som vi har problemer med, og den starter systemet op hver gang.
Vi har haft strømforsyningen til RMA hos dataworld som valgt at teste den på eget værksted, og har testet den på 3 forskellige maskiner, med samme resultat af at strømforsyningen intet fejlede, men da vi kom hjem med den og smed den til vores eget system som i øvrigt intet fejler da det køre problem frit med den anden strømforsyning vi har som er magen til, men der sker så intet udover alle blæsere i systemet lige tager en halv omgang.
vi har været så langt nede hvor vi har forsøgt at starte udelukkende kun vores cpu op uden andre tilslutninger af nogen art, og alt lys var slukket i lejligheden, og ingen andre strøm apperater var tilsluttet den samme fase på relæet.. stadig med samme resultat af at blæserne tager en halv omgang.

Please hjælp, hvad gør vi, dataworld vil ikke give os pengene tilbage som vi egentlig helst vil da vi har en strømforsyning som virker, og den "defekte" kun er 3 måneder gammel..

På forhånd tak.

Mvh.

Thomas Teglmand.
Avatar billede zicon Nybegynder
12. februar 2008 - 21:33 #1
Jeg kan se det er en meget voldsom PSU, men jeg har før oplevet at hvis man sætter for mange 'krævende' ting i samme kreds så laver den det der. Prøv evt at fordele strømmen bedre. Dvs selvom der måske er plads til 3 harddiske på samme kabel, så sæt kun én eller to til, og brug et andet kabel til den sidste. Det samme er gældende for begge grafikkort (som regel 2 forskellige, men tjek det) og ellers hvad der er af diverse hardware der skal ha strøm. Husk for guds skyld at tjekke at alle stik er sat til på bundkortet. Visse bundkort har både det firkantede 4-pin stik og det almindelige. Med 2 så voldsomme grafikkort skal BEGGE stik bruges.
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
13. februar 2008 - 17:46 #2
Nu er det sådan så vi har prøvet kun at starte maskinen op med kun processoren tilsluttet og intet andet, og der laver den samme nummer med at tage en halv omgang på blæserne, så kan vidst ikke være fordi den er overbelastet, og vi har prøvet psu'en hjemme hos en af mine andre kammerater, hvor den i øvrigt laver samme nummer, og hvis vi prøvede at tilsluttet psu'en på min anden kammerats maskine så starter den som en mis.. meget underlig problem stilling som jeg synes jeg har lidt svært ved at tage stilling til, eller konkludere noget ud fra..

fordi i dataworld hvor den er købt, og hvor de har haft den inde for at teste psu'en virker den også fint på 3 forskellige maskiner, hvor af den ene af dem i hvertfald var i highend skala'en med 6 harddiske, core 2 extreme, et 8800 ultra kort og lidt andet små gejl.. hvor de påstår den også virker.. hvilket jeg som sådan godt vil tro på, da vi nu selv har testet at den virker i anden maskine, dog en maskine som ikke ligefrem flår watt'ene ud af strømforsyningen..

men er der nogle som kan konkludere et eller andet ? eller har forslag til forsøg.. så sig endelige frem :-)
Avatar billede zicon Nybegynder
13. februar 2008 - 18:35 #3
http://forum.thermaltake.com/viewtopic.php?t=2719&sid=b95cabce35620de58e8011c714ff0ff5

Lyder som en med samme problem. Som du kan se kommer den fra Thremaltakes egen forum. Der ikke rigtig nogen løsning, men ham her fik da lavet RMA på hans.