Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 20:47 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Bios beep fejlkode

Hej..

jeg har nu gennem længere tid haft problemer med at få min computer startet op.. Det skal siges at det er en meget gammel computer. Det startede med at den pludselig genstartede, og siden har jeg kun få gange fået den startet op.

Mine ram og mit grafikkort virker i en anden computer, så umiddelbart kan det ikke være dem. Min harddisk virker ikke i en anden computer, men til gengæld virker min computer heller ikke med en anden computers harddisk. Dvs. da jeg forsøgte kom jeg frem til fejlsikret menuen, men når jeg valgte et punkt rebootede den.

Problemet undre mig, og især det faktum at min harddisk altså ikke virker i en anden computer, mens en anden computers heller ikke virker i min!? nogen forklaringer?

Min bios kommer med en fejlkode når jeg starter, først to ret hurtigt efter hinanden så en pause, og så et beep til, alle med samme længe og tone. min bios er AMI.. nogen der ved hvad denne fejlkode er?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 21:22 #1
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 21:23 #2
Jeg har både set det og mange andre sider med beep codes, men kan på ingen måde få min kode til at passe ind i det.. Måske er det bare mig der er dum, og i så fald hører jeg gerne derom...
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 21:25 #3
OK! Ramfejl vil være mit første bud
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 21:26 #4
også når mine ram virker i en anden computer?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 21:29 #5
da du testede dine hdér, jumpede du dem rigtigt, var de genkendt i bios..?
-
skil lorte ad, prøv med en større psu, og reset bios, hver gang du tilføjer nyt hardware, og check bios.!!
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 21:33 #6
psu? hvad er det :s

begge harddiske jeg skiftede var master før jeg byttede dem, så jeg behøver vel ikke ændre på jumperne? checkede ikke om den var genkendt i bios nej... har lidt det yderligere problem, at min skærm ikke normalt reagere før computeren er i windows loading skærmen, fordi det er et tv der bliver brugt som skærm, så må lige have lortet hjem til en god gammeldags skærm...
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 21:34 #7
Prøv uden harddiske og med en ramblok ad gangen
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 21:35 #8
Vil det sige at du ikke kan teste de udmærkede forslag du får, før du får en skærm
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 21:36 #9
fejl 40..!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 21:40 #10
check hvilen tast der, enter bois,..F1, F2, F10..delete
rimiligt simpelt.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 21:41 #11
bois = bios = Basic Input Output System...O)
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 21:58 #12
Har netop testet min skærm på min bærbare, og der kan jeg sagtens komme ind i bios :-)

Anyway: har kun en ramblok, den virkede som sagt fint i en anden computer, og jeg har også prøvet at flytte den mellem de forskellige slots.

Når jeg hiver harddiskene ud, kommer der et beep, men intet skærm billede...

Jeg har flere gange forsøgt ihærdigt på at komme ind i bios, men der vil i hvert fald ikke komme noget skærm billede op.

er psu = strømforsyning?

Jeg har ikke pt. nogen computer jeg kan bytte hardware med, nej, og ingen almindelig skærm, men når jeg kan komme ind i bios på min bærbare, burde skærmen vel heller ikke fører til nogen problemer :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 22:02 #13
Selv uden harddisk skal du kunne komme ind i BIOS, det er ulogisk at du ikke får samme beepmønster med eller uden harddisk. PSU er strømforsyning
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 22:03 #14
Er du sikker på at dit grafikkort virker
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 22:04 #15
er psu = strømforsyning? ..ja
-
check blot hvilken tast du skal bruge, også e det sikkert ikke noget problem, med mindre din skærm ikke kan tag opløsningen..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 22:05 #16
ps: 1 beep, er som regel blot ram test, og det er ok.!
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 22:14 #17
mit grafikkort kører ikke optimalt nej :) blæseren kør eks. ikke, og det er klart det skal skiftes. Det virkede dog godt nok til at den kunne køre på en anden computer.. nu har jeg faktisk fået startet min computer op, udelukkende med en harddisk.. (har normalt to i).... Det ser ud som om den faktisk kører ganske fint nu.... Er den anden harddisk kaput, eller kan det være en anden fejl? kunne det blot være psu'en(hehe)?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 22:20 #18
jeps..
skift psu,..og grafikkort, og du køre igen.!
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2008 - 22:26 #19
Ja det er ved at være en folkesport at skifte PSUèr der intet fejler, kan du slet ikke starte op med den anden disk tilsluttet, prøv at køre "chkdsk /r /f" på den disk der kører www.helgec.dk/chkdsk.html og prøv så med den anden tilkoblet, lykkes det så giv også den en gang chkdsk
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 22:46 #20
Jeg nåede at slukke computeren inden jeg så dit indlæg, og nu vil den faktisk ikke ind i windows igen... Til gengæld for søger den nu selv at starte en scandisk uden jeg har bedt den om det, men den fryser eller genstarter under nedtællingen (og mens jeg skrev dette indlæg gik den faktisk igang med det alligevel, og har "slettet en beskadiget post 128 på listen med attributter for filen 19333", men jeg går ikke udfra det nødvendigvis i sig selv er lig succes? i hvert fald får den lov til at forsøge at snegle sig igennem chkdsk'en :)

den første gang den genstartede mens jeg forsøgte at komme i windows igen, kom den med fejlkoden 0x0000004E og de to næste gange med fejlkoden 0x000000A, jeg har windows XP i øvrigt
Avatar billede timidus Nybegynder
07. februar 2008 - 22:59 #21
og så lige en sidste update for i dag på problemet.. Den kom gennem den automatiske scandisk men IKKE ind til windows bagefter, men rebooter ca. omkring windows logon menuen hvor man vælger brugerkonto..
Har sat min anden harddisk i, og den kom frem med loading billedet, men genstartede herefter.. Jeg slukkede computeren og forsøgte at tænde den igen, med det resultat at jeg kunne vælge mellem diverse fejlsikrede, men lige meget hvilket punkt jeg vælger sker der ikke noget, og i stedet genstarter den igen efter lidt tid og kommer til fejlsikret menuen igen....

den beeper en gang under opstart, så der er der ikke umiddelbart nogen problemer...

peger dette i nogen retning?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2008 - 07:41 #22
Så vil jeg da mene at dit problem ligger i styresystemet, hvis du ikke har uerstattelige data på disken ville jeg foreslå dig at gi disken en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html og herefter lave en ny installation - har du data på disken som du ønsker at redde kan dette gøres med en Live-cd
Avatar billede timidus Nybegynder
08. februar 2008 - 08:30 #23
er det kun disken med styresystemet det er nødvendigt at køre killdisk på? har hentet de mest nødvendige data fra den, da jeg var inde i windows...
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2008 - 12:42 #24
Jeg ville gi begge diskene en omgang så er du sikker på at de ikke indeholder gammelt snavs
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2008 - 21:25 #25
Hvad med lidt respons??
Avatar billede timidus Nybegynder
25. december 2008 - 11:19 #26
Hej jeg beklager, den her besked må være smuttet i mailen.

anyway, hvis nogen stadig er interesseret prøvede jeg det hele uden held. (også strømforsyningsskift.)

I stedet har jeg købt en ny computer, hvor jeg vil forsøge at tilslutte de gamle harddiske en dag..

Tak til alle for jeres ihærdige hjælp
Avatar billede timidus Nybegynder
25. december 2008 - 11:20 #27
og nu lukker jeg den vist helt, fatter ikke pointsystemet dog