Avatar billede tjacobt Nybegynder
07. februar 2008 - 16:06 Der er 3 kommentarer

Hvordan laver jeg et program?

Hejsa,
Det kan godt være jeg har placeret dtte emne et forkert sted, men hvordan laver man sit eget lille program.

Jeg ved godt man skal kunne kode C/C++ eller hvad det nu hedder, og det kan jeg godt, har lige lært det, men har ledt alle artikler igennem på eksperten og kan simpelt hen ikke finde noget om det.

Håber nolge har et link til en artikel hvor der står hvordan man gør, eller en debat, eller bar ei selv forklare det, vil gerne eksperimenter elidt med det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2008 - 16:32 #1
du skriver dit program i en editor eller IDE
du builder (compiler & linker) det til en executable

Proev og konkretiser spoergsmaalet lidt.
Avatar billede tjacobt Nybegynder
07. februar 2008 - 16:57 #2
Altså er lidt ny til det med at lave et program, men hvor downloadet jeg IDE, eller en editor, og hvad skal jeg gøre bagefter, er der en artikel hvor der står hvordan man starter, også hvor man skal builde?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2008 - 17:11 #3
Du skal ihvertfald have en compiler.

Saa kan du bruge en generel editor (notepad/vi er nok paa dit system, men du kan
finde highend editorer ultraedit/jedit/emacs) eller en IDE.

Hvis vi nu antager Windows.

Saa er der nogle oplagte muligheder:

1) en editor + command line build med mingw compiler (http://www.mingw.org/)

2) en IDE som kommer med mingw som compiler som f.eks. dev-cpp (http://www.bloodshed.net/devcpp.html)

3) MS Visual C++ Express Edition som kommer med baade IDE og compiler