Avatar billede mfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 20:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kaos i mit hjemme netværk

1). Jeg har en ældre(2003/11) ibm r40 som jeg ikke kan komme på trådløst med WEP hverken med 64 eller 128 bitkode men uden sikring er der ikke noget problem, de to andre bær kan sagtens(de er kun få månder gammel)

2). Hvorfor kan R_40 ikke se sig selv under netværkssteder.

3). hvorfor kan de to andre bærbarne ikke se andet end sig selv
det bevirker at jeg ikke kan lave netværksdeling af filer eller printer

De tre bærbare
ibm r40 xp pro. arbejdsgruppe: RedWORK tilsluttet routeren med kabel

ibm R61 xp pro. er tilmedlt et domæne nede på arbejde.  tilsluttet routeren med trådløst

lenovo 3000 c200 vista arbejdsgruppe: RedWORK tilsluttet routeren med trådløst

routeren er en Linksys WRT54GL....

er det routern der er forkert opsat? eller
Avatar billede mfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 21:01 #1
Så skete der lidt nu kan de to xp maskiner pinge hendanden.....
Avatar billede mfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 23:00 #2
det er kun sp 1 jeg stadig bøvler med
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2008 - 09:53 #3
Når du godt kan komme på trådløs uden sikkerhed, så er det ikke dit netværk der er brok i, men den trådløse maskine.

For at kunne koble op med WEP, skal routeren være sat op med WEP sikkerhed, Det samme skal den maskine du vil opkoble med.
Når du kan opkoble uden WEP, antyder det at WEP ikke er aktiveret i routeren.

Gå ind i routerens opsætning under trådløs opsætning, og aktiver WEP. Du skal nu generere en Key. Det er lidt forskelligt fra router til router, men på visse angiver du en PASSPHRASE, som så medfører at der dannes 4 KEYs. Det er vigtig at du angiver hvilken KEY der skal være aktiv. Vælg KEY1. Skriv KEY ned, for den skal du anvende til opsætning af PC.
Nu går du ind i opsætningen at netkortet i PC, og aktiverer WEP. Du skal nu angive en KEY, og du angiver den noterede.
Nu skulle du kunne komme på.

Min erfaring er at 128 bit sjældent virker, så anvend 64 bit.

Nu er WEP en meget gammel teknologi, og ikke særlig effektiv ud fra et sikkerhedssynspunkt, og derfor bør du anvende WPA eller for nyere maskiner WPA2. For at kunne anvende WPA, kræves at både router og PC kan anvende denne standart, så kan de ikke begge anvende WPA, må du nøjes med WEP.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 10:59 #4
Kører det ?
Avatar billede mfreak Nybegynder
02. april 2008 - 11:49 #5
Dragon det virker nu sory lange svar tid
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. april 2008 - 23:21 #6
Dejligt at høre :-)