Avatar billede andersd241 Nybegynder
06. februar 2008 - 19:45 Der er 12 kommentarer

driver til dvdrom drev slimtype acer hjælp

jeg har en Acer bærbar pc med et dvd-drev som ikke virker.
jeg vil gerne opdatere driveren inden jeg går ud og køber et nyt drev.

derfor hjælp mig med at finde driveren til denne:

slimtype dvdrw (sosw-833s)
jeg har søgt på google og på acers side, men har givet op...
så hjælp søges.
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2008 - 20:50 #1
Er din pc fuldt opdateret i Windows ?
Har det virket før ?

Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor DVD/CD-drev
H-Klik på dit DVD drev og vælg FJERN
Genstart pc`en og lad den selv finde og installere det
Avatar billede matcho Nybegynder
06. februar 2008 - 20:51 #2
Du går i enhedshåndtering og sletter drevet genstart så skulle driveren blive installeret igen.
Avatar billede matcho Nybegynder
06. februar 2008 - 20:52 #3
For langsom.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 21:05 #4
prøv at læs spm´let...borset fra de først 2 linier...O)
---
Der er normalt IkkE drivere til et cd-dvd drev.
Hvis du har købt et nyt dvd drev, kan du checke om der evt. skulle være en bios opdatering, der kan rette det.
Eller en ny chipset driver.
HVis det ikke virker, kan du sikkert finde en liste over hardware som vil virke.
-
Hvor gammel er din bærbar..?
Ogf ved du hvorfor det ikke virker..?
Avatar billede andersd241 Nybegynder
06. februar 2008 - 23:12 #5
drevet lyser og man kan hører at den kører dvd/cd'en rundt og forsøger at læse, men der sker ingenting
Avatar billede andersd241 Nybegynder
06. februar 2008 - 23:13 #6
aner ikke hvorfor det ikke virker. den er et par år gammel
Avatar billede japping Nybegynder
07. februar 2008 - 07:14 #7
Det kan være støv/snavs der driller. Prøv at lukke PC'en ned, tøm drevet, åben drevet og sæt forsigtigt støvsugeren hen til drevet.

Prøv om ovenstående har hjulpet.
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2008 - 07:56 #8
andersd241, du skriver ikke noget svar tilbage på det vi spørger om / forslå
Netop det med Upperfiltes/Lowfilters kan give dette problem.

bartfreak læs nu hvad der skrives istedet for - HAR læst spg.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 08:07 #9
ja ja, jeg har læst det,..og spørger vil gerne have en driver til sit drev...
Men jeg håber da up/lowfilter tricket virker..O)
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2008 - 08:16 #10
Der er jo ikke driver til selve drevet, det er blot windows der styre det - derfor et opdateret windows.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
07. februar 2008 - 15:06 #11
jeg skal arbejde med pc'en idag eller imorgen og forsøger det med upperfilters/lower og vender tilbage...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 20:59 #12
drevet er sikkert taget til hd-heaven..købe et nyt, og sørg for at det kompatiblet.!