Avatar billede iwersen Nybegynder
06. februar 2008 - 14:44 Der er 11 kommentarer

Hvordan beskytter jeg mit trådløse netværk på Mac os X?

Hej

Jeg har fået mig en Linksys Wireless Access Point. Den virkede perfekt da jeg sluttede den til min netværk, men der er ingen adgangskode på. Så andre i bebyggelsen kan også benytte det..

Hvordan får jeg sat en kode på?
Jeg kører Mac osX tiger.

Med venlig hilsen
Iwersen
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. februar 2008 - 14:26 #1
I Adresselinien på den Internetbrowser, indtaster du flg, 192.168.1.1, så kommer vil du blive mødt af en lig-on skærm.

Feltet med "Brugernavn", lader du være blankt (intet skal angives)
i Feltet "Adgangskode" skriver du admin, så nu er du inde på Router/Access Points konfiguretionsside.
under fanen Wireless, vil du have mulighed for at sætte Wireless Security.
Avatar billede iwersen Nybegynder
10. februar 2008 - 20:32 #2
Jeg har prøvet præcist dette.
Men kan ikke få forbindelse.

Jeg er blevet fortalt at det kræver en setup wizard som skal installeres først.

Men dette stykke software findes ikke til mac, så jeg skal have fat i en PC for at konfigure routeren. Synes dog at det lyder lidt underligt at det er umuligt at ordne
med en mac computer.
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. februar 2008 - 21:50 #3
Frakobl kabelforbindelsen til dit Access Point.

Lav en direkte netkabel-forbindelse mellem din Mac-pc og Access point.

Gå så imd på konfigurationssiden. I Adresselinien på den Internetbrowser, indtaster du flg, 192.168.1.1, så kommer vil du blive mødt af en lig-on skærm.

Feltet med "Brugernavn", lader du være blankt (intet skal angives)
i Feltet "Adgangskode" skriver du admin, så nu er du inde på Router/Access Points konfiguretionsside.
under fanen Wireless, vil du have mulighed for at sætte Wireless Security.
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. februar 2008 - 22:00 #4
iwersen>

Kontroller evt. , først hvilken IP-adresse din computer har.
Har den eks. 192.168.2.12, så har dit Access Point sikkert IP-adressen 192.168.2.1 og ikke 192.168.1.1, men det vil helt sikkert fremgå af dokumentationen til Router/Access Point.
Avatar billede iwersen Nybegynder
11. februar 2008 - 15:42 #5
Har prøvet at skrive både 192.168.1.1 og 192.168.2.1 men resultatet er det samme.

Min computers ip-adresse er 88.212.87.96 og min clearwire-router har adressen 88.212.80.1.

Jeg har desværre ikke noget dokumentation til access pointet da jeg har fået den brugt fra mit arbejde..
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. februar 2008 - 15:49 #6
Ifølge side 17 I Userguide for Linksys WAP54G The default IP address is 192.168.1.245

Altså hvis du ikke selv har givet Access Point en anden IP-adresse så er 192.168.1.245 den IP-adresse duskal indtaste, for at komme ind på Log-on siden.
Avatar billede iwersen Nybegynder
11. februar 2008 - 17:31 #8
Det virker stadig ikke..!

Det er meget sansynligt at dem som har brugt accesspointet før mig har ændret IP-adressen.

Vil det være lettere at køre en setup wizard fra en PC?, for så må jeg jo prøve dette..
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. februar 2008 - 18:00 #9
Ja eller også hold den lille reset knap bag på AP inde i ca. 10 sek, så resettes AP til default/fabriksindstillinger
Avatar billede iwersen Nybegynder
11. februar 2008 - 18:14 #10
Det har jeg også gjort.. Tror jeg prøver med en setup wizard på PC
Avatar billede osigaard Nybegynder
11. februar 2008 - 18:44 #11
Håber det lykkes for dig denne gang  Pøj Pøj :)