Avatar billede sysus Nybegynder
05. februar 2008 - 19:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder: Hvordan får jeg et billede til at fade ud mod kanten?

Hjælp. Jeg har PS7, men har desværre endnu ikke haft ret meget tid til at sætte mig ind i det. Jeg har brug for hjælp til nemt og enkelt at få et portræt til at fade ud mod kanten - ligesom fotograferne ofte gør.

Er der nogen der kan hjælpe - med en beskrivelse af forløbet for dummies?????????????
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
05. februar 2008 - 20:05 #1
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 20:20 #2
1) Ctrl+A eller hold Ctrl nede og klik på billedets layer, så billedets omrids markeres
2) Select --> Modify --> Border --> Angiv et tal, f.eks. mellem 5 og 10
3) Select --> Modify --> Feather --> Angiv et tal, f.eks. 7
4) Tryk på Delete
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 20:22 #3
Du har åbnet billedet i adobe

vælg rectangular tools eller een af de andre (normalt værktøjet øverst til venstre)

afmærk på billedet hvor faded skal være (rund eller aflang ring)

foroven står der feather:  angiv her hvor mange px det skal feathe (prøv dig frem)

gå i file og vælg new for en ny baggrund til billedet.

brug flytteværktøjet og flyt billedet til den nye baggrund
Avatar billede sysus Nybegynder
05. februar 2008 - 21:17 #4
Det er jo meget godt altsammen, men min udgave er dansk og hvad hedder feather på dansk?
Avatar billede sysus Nybegynder
05. februar 2008 - 21:41 #5
Nu har jeg testet w13's forslag. Hvad skal jeg gøre efter delete? For mig at se, sker der ingenting.
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 21:41 #6
Alt+ctrl+D
=)
Avatar billede sysus Nybegynder
05. februar 2008 - 21:52 #7
Det er sikkert rigtigt, det du siger, jeg er bare dummere end en dummie, så du får point, selv om det ikke virker for mig.
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 22:32 #8
Virker det ikke for dig? Det _skal_ kunne virke.

Hvad hedder dine menuer?

Mine hedder:
File - Edit - Image - Layer - Select - Filter - View - Window - Help

Og det er så under Select, at jeg har:

All - Deselect - Reselect - Inverse | Color Range | Feather - Modify | Grow - Similar | Transform Selection | Load Selection - Save Selection
Avatar billede w13 Novice
05. februar 2008 - 22:42 #9
Nå, den del havde du måske klaret? Prøv med nogle større tal så.