Avatar billede bongii Nybegynder
05. februar 2008 - 17:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kør url i et script

Hej.

Kan det lade sig gøre at kører en url i et asp script og derefter gå videre med igangværende script?

F.eks:

<%
1) Indsæt i database
2) kør: http://maillist.dk/sub.php&email=jesper@dd.dk&add=Tilmeld
3) Udskriv fra databasen
%>
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 19:34 #1
Hej.

- Jeg forstår simpelthen ikke dit spørgsmål... Vil du gøre noget andet på asp-siden efter at den har redirected til en ny side??? For hvis dette er tilfældet tvivler jeg meget på at dette kan lade sig gøre - og jeg har også lidt svært ved at se meningen med det...

\Dan
Avatar billede bongii Nybegynder
05. februar 2008 - 20:21 #2
Det er fordi jeg kører en maillist hos et hostingfirma og man kan kun tilmelde en brubger ved at fysisk gå ind på denne adresse: http://maillist.dk/sub.php&email=jesper@dd.dk&add=Tilmeld

Det gad jeg godt skyde af i en asp funktion.
Avatar billede bongii Nybegynder
05. februar 2008 - 20:23 #3
Det kan nemt gøres med w3sockets, men har ikke adgang til komponenten.
Avatar billede happycow Nybegynder
05. februar 2008 - 23:34 #4
Du kan gøre det på flere måder:

JavaScript, og brug et usynligt image der har den side du ønsker at kalde som src

eller:

Et XMLHTTP kald
Avatar billede jansangill Nybegynder
05. februar 2008 - 23:57 #5
for at uddybe:

Set xml = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP.4.0")
xml.Open "POST", "http://maillist.dk/sub.php", False
xml.setRequestHeader "Content-type", "application/x-www-form-urlencoded"
xml.Send "email=jesper@dd.dk&add=Tilmeld"
Avatar billede fennec Nybegynder
06. februar 2008 - 08:11 #6
Siden informationerne skal sendes via url'en skal man ikke bruge post men get:

Set xml = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP.4.0")
xml.Open "GET", "http://maillist.dk/sub.php?email=jesper@dd.dk&add=Tilmeld", False
xml.Send
Avatar billede bongii Nybegynder
06. februar 2008 - 11:02 #7
Lovely thx.
Smid nogle svar, så får i nogle points.
Avatar billede jansangill Nybegynder
06. februar 2008 - 16:28 #8
Det er vist fennec's så.
Avatar billede fennec Nybegynder
07. februar 2008 - 08:18 #9
Næh nej. Jeg rettede bare dit script lidt til. Det er nærmere dine :o)
Avatar billede bongii Nybegynder
07. februar 2008 - 09:31 #10
;) come on boys.
Avatar billede fennec Nybegynder
07. februar 2008 - 09:36 #11
Skal vi dele så??

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede jansangill Nybegynder
07. februar 2008 - 09:41 #12
Jeg har sku nok point, så ta du em.