Avatar billede mrwheel Nybegynder
05. februar 2008 - 15:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Venter og udført som værdi

Jeg er ved at lave et bedre regneark med mine faste udgifter men for at få det til at kører godt nok vil jeg lige høre om det er muligt at indsætte tekst i en "hvis" formular i stedet for.

Eks. for celle E1
=hvis(a1=0;Venter;Udført) "Udført kommer ved tal højere end 0

Kan det lade sig gøre på denne måde eller skal man til at gøre noget helt andet?
05. februar 2008 - 15:47 #1
Du skal bare sætte anførselstegn om teksterne:
=hvis(a1=0;"Venter";"Udført")
05. februar 2008 - 15:48 #2
>> Udført kommer ved tal højere end 0

- og ved tal lavere end 0 !!!
Avatar billede mugs Novice
05. februar 2008 - 16:16 #3
Så vil der skrives Udført hvis A1 kan være negativ eller 0.
Avatar billede mrwheel Nybegynder
05. februar 2008 - 16:34 #4
Det der er meningen er at hvis a1 eller anden celle er tom så skal der bare stå venter, er der input så skrives der udført. Men den er også ved at være på plads.

Forventer at lægge et rent ark op på en server til fri download. ;)