Avatar billede wenneberg Nybegynder
05. februar 2008 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Laptop langsom på internettet

Jeg har en bærbar og en stationær pc. Den bærbare kører over trådløst og den stationære via kabel.

Jeg har 15 m/bit down - 1024 m/bit up hos TDC.

På den stationære kører internettet rimeligt, men den bærbare kan højst komme op på 5 m/bit og en 3-400 i upload, også selvom den stationære er slukket, selvom den har 5 m/bit så kører internettet ikke ret godt alligevel, men jeg forstår ikke hvorfor den ikke kan få hele forbindelsen når den anden er slukket.

Kan det være at den ikke kan trække mere? (at det wireless kort der sidder i, ikke kan klare mere, (Intel Pro Wireless 2200BG Network Connection).

Eller kan det være noget med opsætningen i routeren? (netgear  WGR614 v6).

Eller kan der være andre ting der forstyrrer? (spyware, programmer eller lign.) (kører AVG Internet Security 7.5, Super Antispyware & Adaware 2008 free)

Håber nogen kan hjælpe da jeg vil have det til at fungere, koste hvad det vil.

Skal du bruge flere oplysninger så spørg endelig, den bærbare er en DELL Latitude D610.

Håber nogen ved noget eller kan komme med tips, eller ting jeg kan prøve for at blive klogere på problemet.

Tak :)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
05. februar 2008 - 17:53 #1
1. Du kan ikke måle trådløs hastighed med f.eks. TDC hastigheds test og lign. Du skal downloade en stor fil for at se hvor meget den bliver downloaded med.
2. Du har et Intel Kort. Hvis du kigger på en hel del andre spørgsmål her på siden så.......

Men seneste firmware på router og seneste driver på trådløst kort vil nok hjælpe.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
09. februar 2008 - 12:24 #2
Jeg har nu testet drivers på det trådløse netkort (og opdateret dem), routeren VAR opdateret i firmwaren.
Det har dog ikke hjulpet på hastigheden.

Jeg har testen den bærbare med et alm. kabel og her er den noget hurtigere.

Det er et 54 Mbps kort og jeg kan se den forbinder med den hastighed også ifølge "status for Trådløs forbindelse" og med god signal styrke.

Så hvad gør jeg så? er det ikke noget software eller opsætningsmæssigt der forstyrrer?
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. februar 2008 - 12:40 #3
Jeg har fundet ud af, at under enhedshåndtering, og egenskaber for kortet, var der en indstilling under fanen advanceret, der var sat til at sætte hastigheden ned på kortet, når der ikke er sat strøm til...hvilket der jo tit ikke er på en bærbar sjovt nok... Så den satte jeg til altid maksimal hastighed... det lader til at have hjulpet ret så meget.

Men tak for alle tips :)