Avatar billede borger Nybegynder
05. februar 2008 - 14:26 Der er 8 kommentarer

Ny stationær PC

Hej

Jeg skal have mig en ny stationær PC men aner ikke hvad jeg skal købe, men jeg regner med at samle den selv (eller med hjælp fra en ven).

Den skal være meget støjsvag
Den skal kunne vise TV
Den skal være kompatibel med min nye Samsung 305T 30" skærm

Den skal primært bruges til internet poker, filmvisning, skolearbejde(tunge beregninger) og surfing på nettet.

Prisen er ikke så vigig

Er der nogen der har forslag til hvilke komponenter jeg skal købe?

mvh
Borger
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
05. februar 2008 - 16:04 #1
blot et lille tip...en shuttle el. barebon, er som regel de mest støjsvage. Og iøvrigt ikke særlig dyre.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. februar 2008 - 16:06 #2
pøve at se her http://topdata.dk/ , der kan de sikkert bikse en fed pc sammen til rimlige penge !!
Avatar billede tiger_dk Mester
05. februar 2008 - 16:08 #3
hvis vil have Vista, så få Ultimate ! http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=255989
Avatar billede borger Nybegynder
06. februar 2008 - 14:47 #4
Tak til jer alle.

Jeg havde mere forestillet mig et komplet forslag med komponenter enkeltvis.

jeg har forresten software, mus og tastatur
Avatar billede borger Nybegynder
06. februar 2008 - 16:57 #6
@bartfreak
Det ser umiddelbart fornuftigt ud.

Har du et konkret forslag til et passende kabinet? Det vigtigste er som sagt at det er støjsvagt.

svarer tv-kort til grafik kort eller er der indbygget grafikkort?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 20:42 #7
nej, jeg har faktisk glemt et grafikkort...O/..sorry
Tv-kort, kan optage film fra video kamera, el. fra tv, og vice versa..O)
Grafikkort, ville jeg nok vælge gforce 8600/8800, el. et dyrt ati kort feks. 3870.
-
Kabinet feks.-> http://www.dataengros.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_29/products_id/1516?osCsid=a179a2ea96626e60d1087059f547a493
-
Men spørg i butikken, efter det mest støjsvage.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 20:45 #8
ups..og efter den mest støjsvage psu (strømforsyning), da det oftest er det som larmer mest.
Og køb en en thermatel blæser til grafikkortet, da det sikkert efter lidt tid, også vil begynde at larme.