Avatar billede tos Praktikant
05. februar 2008 - 11:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder til filer

jeg har kopieret nogle filer ind i Documents fra en CD og nu er alle filer skrivebeskyttet. Jeg har prøvet at chmod 777 og chown og Finder's Info for at ændre rettighederne på filerne...
Google giver ingen hjælp.
Jeg får "Du har for få adgangsrettigheder til at omdøbe filen" når jeg forsøger at omdøbe en fil, selv om jeg er owner og har fuld adgang:
Her er et eksempel på en fil, jeg ikke kan omdøbe... hvorfor?
-rwxrwxrwx+ 1 tos  staff  1209344 13 Aug  2005 eksamensbevis1.doc

Hilsen
Torben
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. februar 2008 - 11:30 #1
Vælg mappen "Dokumenter"
-ÆBLE+i (Vis info)

Nederst i denne dialog kan du ændrette rettighederne til det ønskede.
-og samtidig vælge alle underliggende mapper med videre . . .

Go fornøjelse!
Avatar billede tos Praktikant
05. februar 2008 - 11:38 #2
been there done that...
det virker ikke. Hvis jeg sætter (mig) til fuld adgang, får jeg stadig ikke lov. Som du kan se ovenfor skulle jeg gerne have fuld adgang:
ls -l giver:
-rwxrwxrwx+ 1 tos  staff  1209344 13 Aug  2005 eksamensbevis1.doc
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. februar 2008 - 12:05 #3
sudo chmod 777
på mappen
Avatar billede tos Praktikant
05. februar 2008 - 13:48 #4
Det virker heller ikke
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. februar 2008 - 13:59 #5
hvad så med sudo chmod 777 på en enkel fil?
Avatar billede tos Praktikant
05. februar 2008 - 14:00 #6
virker heller ikke - har både prøvet chown og chmod :(
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. februar 2008 - 14:05 #7
mystisk ?
Avatar billede macintosse Nybegynder
05. februar 2008 - 17:30 #8
hovsa, er du sikker på at det ikke kun er en henvisning du har lavet, skub cd’en ud og prøv så om du kan åbne en af filerne
Avatar billede tos Praktikant
05. februar 2008 - 17:34 #9
det er filer - cd'en er taget ud for flere dage siden...
Avatar billede macintosse Nybegynder
06. februar 2008 - 08:04 #10
Prøv at klikke på mappen og tast æble+i og tjek om Låst er klikket af
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. februar 2008 - 08:20 #11
Kan du brænde en ny CD i et andet format.
-har prøvet det samme fis med en skive for et par mdr siden.

Nyt format "did the trick"
Avatar billede tos Praktikant
06. februar 2008 - 09:05 #12
det drejer sig om flere tusinde filer, så jeg vil helst ikke til at starte forfra - og det må sgu da kunne lade sig gøre.

Det med låsen har jeg også prøvet.. det er som om det ikke slå igennem... findes der ikke en log fil et eller andet sted, som jeg kan granske?