Avatar billede davidolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 12:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

God bærbar

Hej eksperter,

Jeg skal have mig en ny bærbar og har i anledningen set på følgende
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=405339
Computeren skal bruges til kontor, fotoredigering (så skærmen skal være iorden), og som en lille mediemaskine.

Jeg er ude efter en god computer og ikke noget i 3000 kr. klassen, så det er med vilje at jeg har fundet en af de lidt dyrere. Men retfærdiggøre prisen bærbarens kvalitet og ydeevne? Kender i til andre i hellere ville anbefale mig?

På forhånd tak,

David
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. februar 2008 - 13:46 #1
jeg ville hellere købe denne,.-->> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406277
-
Min kamerat købte den, og den er lydløs, har tv-out, indbygget web-cam. 500gb hd, osv osv..så jeg tør godt at anbefale den.O)
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2008 - 14:35 #2
Uden at kende dit pris niveau, så vil jeg anbefale disse - de kalre alt også de nye spil hvis det skulle være tilfældet.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404586

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393577

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=48&Sort=&Soegeord=%22asus+g1s%22&chkSoegSaetning=on

Konfigure evt. selv disse Zepto maskiner med større cpu,ram osv. så den kan klare dine krav, fælles for dem er dog at der er et virkelig godt grafikkort i dem - Nvidia 8600m GT
http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=H4UcLlxPA6gLnbT5

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=EL0jnexFJu4PlNO6I
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 14:44 #3
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401105 har selv lige købt denne og kan kun anbefale den på det varmeste
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2008 - 14:47 #4
drgonzo, se mit 3. link, så den er extra god :-)
Avatar billede davidolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 14:52 #5
Det er absolut nogle gode bud der indtil videre er kommet. Prisen matcher også.

10.000 (+/-) er hvad jeg havde i sinde at spendere. Det skal helst være kram.

Må nok også lige specificere nærmere. 19" er for stort. Den skal helst ligge omkring de 15.4 og deromkring. Ydermere vil en høj opløsning være et must. 1280x1024 eller lign. synes jeg bare ikke er nok :)

drzonzo's forslag og heverslev's zepto forslag ser yders interessant ud.
Avatar billede davidolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 14:55 #6
..og HDMI ud´gang er også et must da jeg gerne ser at jeg kan slutte den til mit samsung M87 37" :)
Avatar billede davidolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 15:03 #7
Jeg har lidt svært ved lige at øjne hvor henne jeg kan se hvorvidt maskinen har HDMI udgang eller ej. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning? :)

Jeg kiggede lig på Asus G1'eren. Kan se at det primært er en gamer maskine. Min computer skal ikke rigtig bruges til gaming. Ihf ikke primært. Vil jeg "tabe" noget på at ligge pengene i en næsten dedikeret gamer maskine?
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2008 - 15:15 #8
Hvis di klikker på + udfor "stik" (skærm/video)når du er inde på linkene, så vil de se HDMI
Nej jeg mener ikke at du vil tabe noget på en dedikeret "gamer"
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 15:47 #9
he he, ok haverslev, dem havde du foreslået.. ASUS maskinen har alt til ind/udgange så der mister du ikke noget. Det er en super dejlig maskine med masser af gejlede effekter. Blank sort. Medfølger Vista Ultimate, rygsæk, MX518 mus
Avatar billede davidolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 16:04 #10
ASUS G1S maskinen ser rigtig lækker ud, men jeg kan bare ikke lige finde ud af om jeg kan affinde mig med de blinkende lygter på siden og det meget gamer agtige look :)
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2008 - 19:01 #11
Det er vist et smag og behag spørgsmål med de blinkende lygeter osv.
Personligt fortrækker jeg en bærebar der er "stilren" og ikke inderholder div. tingel tangel ;-)
Har selv 2 stk. bærebare af typerne: IBM Thinkpad T60 / Zepto 6625WD :-)
Kvalitets mæssigt /materiale mæssigt, så er IBM`en langt den bedste af de 2.
Men når vi snakker ydelse, så er Zeptoen langt at foretrække med det grafikkort osv.
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. februar 2008 - 23:29 #12
De blinkende lygter kan du deaktivere. Udover dem er den blank sort udenpå og indvendig. Jeg er nu ret glad for designet. Har dog også deaktiveret lysene. Synes det lille digi display er en lækker detalje. Her kan du have uret stående eller en valgfri tekst kørende. Hvis nogen skriver til dig på msn blinker deres navn i displayet. Det kan self deaktiveres
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 15:53 #13
LG.. tror jeg er kopi af zepto, blot med lidt flere ram, større hd..de prøver at komme ind på market, og sikkert derfor de `gode´ priser..O)
-
Smider et svar, afvis blot, hvis du har lyst..O)
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2008 - 16:46 #14
Så kan jeg vist også smide et svar ;-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2008 - 19:30 #15
lol