Avatar billede tesd Nybegynder
04. februar 2008 - 10:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilket CMS system skal man vælge

Hej Eksperter

Jeg skal til at sætte et cms system op for et lille firma. Men jeg har ikke så meget erfaring. Kender kun Joomla. Er der nogle andre gode cms system.

Vigtigste er.
1 let at bruge for alm brugere.
2 fremtidssikret
3 god support

mvh
tue
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2008 - 13:14 #1
Der er flere muligheder med fordele og ulemper

Typo3 er et meget stort system med masser af myligheder og masser af udvkling. At bruge Tpo3 sætter dig i stand til at leverer en bred viste af funktionalitet, til gengæld er løsningen så stor at du også kommer tl atbruge noget tid på at sætte dig ind i systemet

Movabeltypes er st system lige som typo3, det er dog programmeret på en anden måde. Movabeltypes har det rygte at det er søgemaskine venligt, du kan købe en bog der behandler alt det nødvendige og ellers gælder samme forhold som for ovenstående

PHP fusion er et mere impelt system, der måske oven i købet ligger lige under joomla hvad angår funktionalitet. Der er et godt dansk forum derstøtter denne løsning.

Mit råd er. Hvis du bare leverer lidt løsninger som hoppy en gang i mellem til vende pris og ikke er særligt seriøs, så ville jeg fortsætte med joomla. Hvis du skal gøre det professionelt ville jeg vælge typo3 eller MovabelTypes og så sørge for at blive rigtig god til det jeg nu valgtd
Avatar billede tesd Nybegynder
04. februar 2008 - 13:46 #2
Ja min konklusion har også inkluderet Typo3, men derud over har jeg også kigget på Drupal, e107 og Joomla.
Men hvad med MS Sharepoint?
Det jeg nok egentlig helst skal bruge er 4 sites i en. Det vil sige en generel admin login der styre 4 sites, hvor brugere alt efter hvor de høre til han editere eller lægge ny data op. Eks. blabla.dk, blabla.com , blabla.de og blabla.uk.co . Hvor de tyske brugere skal logge på deres site osv, men med admin der styre alle sites.

Har pt. kun fundet Joomla og Drupal der skulle kunne dette.

Men er der nogle der har erfaring med disse cms'ere? Eller er der noget der er bedre. Må gerne være betalings cms, bare så længe det fungere.