Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
04. februar 2008 - 08:39 Der er 11 kommentarer

Lokalisering af en given post

Kære eksperter.

Jeg har en tabel over udlånte film, hvor i jeg bl.a. skriver udlåndstidpunkt og afleveringstidspunkt. Da afleveringstidspunktet er senere en udlånstidspunktet efterlades således et tomt felt i rækken indtil filmen er afleveret tilbage.

Jeg har derfor brug for at kunne søge den respektive række og indsætte afleveringsdatoen i det tomme felt.

Kan man søges en række udfra eksempelvis primærnøglen og så indsætte i det tomme felt eller skal den klares på en anden måde?

M.v.h.

Morten
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 08:43 #1
Du skal vel søge på filmens navn...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2008 - 08:45 #2
Hvis du ønsker at finde de film, som ikke er afleveret, så kan du lave en forespørgsel hvor du sætter kriterierne:
Is Null under afleveringsdatoen og Not Is Null under udlånstidspunktet!~)
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2008 - 08:46 #3
Prøv denne:

Dim VARa As Long
VARa = InputBox(Prompt:="Indtast Filmens ID", Title:="Find film.", Default:="")
DoCmd.GoToControl "DIT FELT"
DoCmd.FindRecord vara, acEntire, False, , True, acCurrent, True
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2008 - 08:50 #4
"Da afleveringstidspunktet er senere en udlånstidspunktet ..."
Not quite sure I understand this, when does the field become empty if the field contains either a 'afleveringstidspunktet' or 'udlånstidspunktet'?

Maybe you can explain in more detail?
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
04. februar 2008 - 08:57 #5
Jeg kan godt finde de poster hvor film ikke er afleveret via en foresprøgelse.
Det er mere hvordan man automatisk kan finde en given række og indsætte data i er givent felt. Jeg kan se at mugs har et brudstykke til en løsning som jeg vil arbejde videre på :-)

Er der nogen der kan oplyse mig om hvor man kan finde noget VBA litteratur der bl.a. beskriver hvordan "do.Cmd" bruges. De bøger jeg har læst omtaler kun meget flygtigt hvordan denne kommando bruges.

Morten
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2008 - 09:06 #6
Der er i Access en lang række af objekter, der er inddelt i "familier". Alle i disse "familier" koder behandler mere eller mindre samme emne. Jeg læste engang, at alle koder der ikke kan henføres til disse "familier" er placeret i Docmd objektet.

Den kode jeg har skrevet, er fra min lille samling af koder og den er således afprøvet og fungere fint på denne compuiter.
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
04. februar 2008 - 09:12 #7
Hej mugs

Jeg modtog tidligere nogle access eksempler fra dig. Kan jeg finde doCmd.Findrecord modulet der?

Morten
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2008 - 09:20 #8
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2008 - 09:38 #9
Db21 og Db24 er "søg efter post".
Du burde også have en Db der hedder "Index". Den kan du bruge til at søge efter emner der så henviser til andre db.
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
04. februar 2008 - 10:08 #10
Jeg tror ikke jeg har modtaget Index filen, og Db21 og Db 24 lyder ikke bekendt. men jeg tjekker når jeg kommer hjem.

Morten
Avatar billede mugs Novice
04. februar 2008 - 10:39 #11
Det er ikke sikkert, at jeg har sendt det hele. Men smid lige en mail iaften på:

mugs snabelting mail.dk

Så sender jeg ern stak.