Avatar billede fucke Nybegynder
03. februar 2008 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

remote screen.

Hej, jeg skal bruge et program som kan sende skærmbilledet fra andre computere på netværket til min computer live.
Programmet skal køre i stealth mode, så brugerne af computerne ikke ved at de bliver overvåget.
Nogen som kender et sådan program som virker godt? gerne freeware.

på forhånd tak.
Avatar billede wise Seniormester
03. februar 2008 - 21:57 #1
Og som altid.
Sørg nu for at beskrive dit setup, er der tale om amiga500 maskiner imod en sun solaris 1 server eller hvad??
Du har oprettet i en netværk monitoreringsgruppe - her er der ikke noget "sædvanligt operativsystem" !!! Jeg forventer lidt at du snakker windows og rent faktisk burde spørge i en windows gruppe. Der er jo ikke meget SNMP eller lignende over det...

Hvis du kører windows og har en windows serve involveret kan du direkte på de enkelte brugere sætte op om der må laves remote control på dem eller deres maskiner. Hvis du samtidig starter "remote desktop" på maskinerne burde det kunne det du ville.
Ellers er der alle de kendte remote desktio systemer, PCAnywhere, VNC og der ud af. Jeg ved ikke om det kan gøre det usynligt.

Endelig er der en række værktøjer der nok er lavet med hackere for øje, men som kan være meget nyttige. Jeg kender ikke de nyeste "navne" på disse, men forskellige bagdørsprogrammer.

PS du sørger for kun at gøre dette inden for lovens rammer, ikke? Sådan noget med at der skal være MEGET saglige begrundet mistanke før man må gøre noget. Og jeg mener brugerne skal være klar over hvad der evt overvåges og hvornår...!
Avatar billede fucke Nybegynder
03. februar 2008 - 22:40 #2
Hej og tak for svaret. Der er tale om pc med windows xp sp2.
Jeg går ud fra at det er lovligt så længe det kun er mine egne computere jeg overvåger.
Jeg er ikke interesseret i at kunne styre de andre computere, blot at overvåge dem.....
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2008 - 01:52 #3
Det er rent faktisk ikke lovligt hvis ikke lige det er dig selv du vil overvåge. Lige så snart der sidder andre ved en pc, ligegyldigt hvordan ejerskabet forstås, skal man gøre opmærksom på at der overvåges. Omvendt, hvis det er for at luske dig til de slibrigheder din storesøster høvler af sig over MSN, er det nok begrænset hvor længe du risikerer at skulle afsone, men stadig ulovligt og kan anmeldes.
Avatar billede gnuff Praktikant
04. februar 2008 - 05:56 #4
Som wise nævner så kan du med vnc overvåge en anden puter ubemærket, hvis du da kan holde snitterne fra musen, fort den kan du bevæge på den anden skærm, men husker jeg rigtigt, kan man også nøjes med viewer versionen
Avatar billede fucke Nybegynder
04. februar 2008 - 08:19 #5
Ok, tak for svarene. Kast lige et svar så jeg kan få lodset nogen point afsted....
Jeg tror nu at jeg dropper projektet igen, var ikke klar over at det var ulovligt....
Avatar billede wise Seniormester
04. februar 2008 - 11:33 #6
Remote er ganske brugbart, men damn jeg ville blive sur hvis nogle kiggede mig over skulderen uden jeg vidste det :-)