Avatar billede tand Seniormester
03. februar 2008 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl på SD kort

Jeg kan ikke få forbindelse med mit SD kort.
Midt i min ferie kunne jeg ikke tage flere billeder på mit kort.
Mit camera skrev "kortet kan ikke anvendes"
Efter jeg er kommet hjem og sat det i min PC fortæller den mig at jeg skal indsætte kort, altså min PC kan slet ikke se at jeg har sat et kort i kortholderen.
Nu ligger alle mine feriebilleder der uden jeg kan komme i kontakt med dem.
Er der slet ingen mulighed for mig at redde mine foto.???
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
03. februar 2008 - 19:44 #1
Bring dem til en fotohandler og forklar om sagen, eller lok en til at kigge på kortet med noget recovery-software...noget "undelete"-software vil formodentlig kunne finde nogen af dine fotos. Held og lykke :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. februar 2008 - 19:55 #2
Der findes to ....gratis...programmer som måske kan redde original-filerne.
File Recovery:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
og Smart Recovery:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
Avatar billede tand Seniormester
03. februar 2008 - 19:58 #3
Jeg har prøvet med PCinspector, men problemet er at den slet ikke kan se kortet.
Avatar billede tand Seniormester
03. februar 2008 - 20:00 #4
altså min PC kan slet ikke se at jeg har sat et kort i kortholderen.
Avatar billede justrace Novice
04. februar 2008 - 01:58 #5
Tjah, du har sikkert en ret god forklaring til din chef fordi du nok skal på ferie igen for at tage billederne om.
Avatar billede tand Seniormester
11. april 2008 - 10:56 #6
Jeg har kasseret det.