Avatar billede mr-s Nybegynder
03. februar 2008 - 16:33 Der er 7 kommentarer

Windows Vista "Netværk er ikke identificeret"

Hej

Jeg er nu ved at være godt træt af at min computer ikke rigtig kan logge på min nogen trådløse netværk. Jeg har lige været ude og invistere i en trådløs router. På de to andre computer som jeg har i mit hjem virker det trådløse netværk/signal perfekt. Det er en PC med Windows XP SP2 og en iMac med Mac OS X Leopard. Der er der ingen problemer. Men min sidste bærbar computer, en toshiba med Windows Vista Home Premium, vil bare ikke virker med det trådløse netværk. Jeg kan sagtens finde mit netværk på listen over tilgængelige netværk, og jeg får også oprettet forbindelse. Når så forbindelse viser sig i netværks- og delingscenter står der identificere netværk mens den lille blå cirkel køre ved siden af. Der står den så i et minuts tid hvor efter den så kommer med fejlmeddelelsen "Netværket er ikke identificeret". Når jeg så klikker på dignosticer kommer den med overskriften "Netværkskortet "trådløs netværksforbindelse" har ikke en gyldig IP-Adresse".

Når jeg så klikker: Detaljer står der

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks:
Beskrivelse: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Fysisk adresse: 00-19-D2-8E-F2-AC
DHCP er aktiveret: Nej
IPv4 IP-adresse: 192.168.0.1
IPv4 Undernetmaske: 255.255.255.0
IPv4 Standardgateway:
IPv4 DNS-server:
IPv4 WINS-server:
NetBIOS er aktiveret over Tcpip: Ja
Link-local-IPv6-adresse: fe80::5db4:aec8:11a5:fefa%10
IPv6 Standardgateway:
IPv6 DNS-server: fe80::5db4:aec8:11a5:fefa%10

Jeg håber virkelig nogen af jeg ved hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.

Mr-S
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 16:48 #1
Når der står "DHCP er aktiveret Nej" er det så korrekt - DHCP skal da være aktiveret
Avatar billede jc_d-link Praktikant
03. februar 2008 - 17:03 #2
Hejsa.

Eh. Der står IPv4 IP-Adresse: 192.168.0.1

Det ligner din Routers IP Adresse. Den skulle stå i IPv4 Standardgateway istedet.
Kunne det väre sådanne at du har fået lagt en statisk IP adresse ind på din PC ?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
03. februar 2008 - 17:04 #3
Og forresten.
Med det kort du har. 3945ABG, så SKAL du have driver version 11.5.0.32.
Avatar billede mr-s Nybegynder
03. februar 2008 - 18:19 #4
Det forstå jeg ikke så meget af. Hehe:) Er der nogen som kan forklare på en lidt nemmere måde hvordan jeg får det til at virke:)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 18:25 #5
Egenskaber for LAN forbindelse -> egenskaber for internet protokol -> sæt dabs i "Hent automatisk en IP-adresse"
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 10:04 #6
Er her noget nyt??
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 08:27 #7
Hvad med lidt respons??