Avatar billede tio Nybegynder
03. februar 2008 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af BIOS

Hej eksperter

Jeg er nyoprette bruger på siden her, men har flere gange fundet nyttige svar herinde, så derfor bliver det her jeg håber at kunne få hjælp til mit problem.

Jeg har en masse bøvl med min pc (fryser og blå skærm), og har på disse sider kunne læse mig frem til at en opdatering af BIOS måske kan løse problemerne (ellers må jeg prøve med skift af RAM).
Men jeg er noget nervøs ved at gøre dette og synes det er svært at finde den rigtige download. Jeg har derfor kopieret nogle informationer om min BIOS (og sikkert meget andet) og håber på at nogle af jer kan hjælpe mig med at finde den rigtige opdatering.
Følgende har jeg kopieret fra systemoplysninger:

Navn på operativsystem    Microsoft Windows XP Professional
Version    5.1.2600 Service Pack 2 build 2600
Navn på producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    TIO-3S6QPMVNB0Q
Systemproducent    75D8U
Systemmodel    775Dual-VSTA
Systemtype    X86-baseret PC
Processor    x86 Family 6 Model 15 Stepping 6 GenuineIntel ~2402 Mhz
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. P1.90, 14-09-2006
SMBIOS-version    2.3
Windows-mappe    C:\WINDOWS
System-mappe    C:\WINDOWS\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Brugernavn    TIO-3S6QPMVNB0Q\Tine
Tidszone    Rom, normaltid
Fysisk hukommelse i alt    2.048,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse    1,64 GB
Virtuel hukommelse i alt    2,00 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    1,95 GB
Plads til sidefil    3,85 GB
Sidefil    C:\pagefile.sys

Jeg har netop formateret og geninstalleret Windows.

På forhånd tak for hjælpen
Tine
Avatar billede rebecca Novice
03. februar 2008 - 16:35 #1
Hej Tine

Det du skal bruge er mærke samt version på dit bundkort når du har disse går du til deres hjemmeside og finder den rigtige bios opdt.
Avatar billede rebecca Novice
03. februar 2008 - 16:38 #2
Ps...Jeg tvivler på at det vil hjælpe med en bios opdt. hvis pc'en er født med ovenstående hardware samt windows version.
Hvilken fejlkode står der på den blå skærm?
Avatar billede tio Nybegynder
04. februar 2008 - 08:36 #3
Hej Rebecca

Tak for dine svar. Den blå skærm kommer med 2 fejlmeddelelser. Kan kun huske den ene lige nu. IROL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Har i mellemtiden kørt en memchk, der har fundet fejl. Så nu må jeg ud og købe nyt RAM.

Vil dog godt lige vide hvad du mener med at det ikke vil hjælpe med en BIOS opdatering? Computeren er født som ovenstående og er cirka 1 år gammel.

Med hensyn til mærke og version er jeg i tvivl om hvor jeg skal kigge. Min manual til motherboard hedder ASRock, men i følge ovenstående er bios American Megatrends.

Hilsen
Tine
Avatar billede rebecca Novice
04. februar 2008 - 18:32 #4
Det er sjældent for ikke at aldrig at en pc'en pludselig kommer med fejl og det så er pga.bios derfor skrev jeg at det ikke ville hjælpe at opdt.bios.

Er pc'en så også født med hardwaren som sidder i den samt win.versionen er det endnu mindre tænkeligt at det er bios
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2008 - 07:04 #5
din bios står her...
BIOS-version/dato    American Megatrends Inc. P1.90, 14-09-2006

og bundkort...
Systemmodel    775Dual-VSTA
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-vsta

bios/driver download kan findes her...
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=775Dual-vsta&s=
Avatar billede tio Nybegynder
05. februar 2008 - 10:05 #6
Hej igen

Rebecca: Tusinde tak for den uddybende forklaring. Altid dejligt at blive lidt klogere ;-)

Pwcca: Tak for forklaringen til dig også, og tak for de 2 links.

Jeg har nu skiftet ram-klodser og det har tilsyneladende løst mit problem.