Avatar billede ojeda Nybegynder
02. februar 2008 - 23:37 Der er 2 kommentarer

Skrive til Excel

Hej alle sammen :)

Jeg er ved at lave et lille program, som jeg gerne skal bruge på arbejdet, for at automatisere nogle lister.

Jeg har lavet grundbygningen af programmet, men er dog stødt ind i et problem...

Jeg skulle gerne eksporterer nogle data til Excel. Altså oprette et nyt excel dokument, og smide nogle data ind i dette.

For at være ærlig, har jeg ikke helt kunne forstå, nogle af de eksempler jeg har fundet online, og jeg er ikke helt sikker på, om de overhovedet kan bruges til vb.net visual studio.

Er der nogen som kan hjælpe? :)
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 05:27 #1
For at være ærlig fatter jeg ikke meget af det du skriver, du har nogle lister du vil have i excel, og du har grundbygningen af et program???

Hvad program skal de lister hentes fra til excel?
Hvad er dt helt nøjagtigt du vil have der skal ske, er det udregninger eller direkte flytning af de lister?
Avatar billede ojeda Nybegynder
03. februar 2008 - 11:31 #2
Jeg skal prøve at forklare lidt nærmere så.

Det jeg vil lave er først at oprette et nyt excel dokument, dernæst overføre data fra en string til dette dokument.

F.eks.
datastringa = "3948"
datastringb = "9457"
datastringc = "Supplerende data"
datastringd = "Jens Petersen"
datastringe = "39575729"
datastringf = "OC88"

datastringa skal så gerne indsættes i A1
datastringb i A2
osv.

Håber at det hjalp :)