Avatar billede nha Nybegynder
15. juni 2001 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro til afsendelse af email

Jeg har oprettet et excel regneark, hvor modtageren af regnearket skal indtaste nogle informationer, som så skal retur til mig.

I den forbindelse ville det være den letteste løsning, at bede afsenderen om, at sende regnearket som en attachment til en emal.

Men, jeg har oprettet en afsendelsesknap i selve regnearket (macro), som principielt udfører handlingen

Filer - Send til - Postmodtager (Herefter startes mailprogrammet).

Er der nogle der ved om det kun virker når man også benytter Microsoft Outlook, eller om det også virker med andre mailprogrammer.

Hvis ikke, hvordan laver man så opsætningen i regnearket.

Anden spørgsmål i denne forbindelse er om hvis det voirker kan man så indsætte en fast adresse den sendes til feks. min, således afsender ikke skal finde min mail adresse frem.

Jeg giver gode point for svar.

Avatar billede thaufer Nybegynder
15. juni 2001 - 11:15 #1
Excel bruger bare standard emailklienten, dvs. det email program som brugeren benytter. Derfor virker det ligegyldigt hvilket program det er!
Avatar billede thaufer Nybegynder
15. juni 2001 - 11:20 #2
Det andet spørgsmål med den faste addresse kan ikke lade sig gøre. Men mindre man kan lave noget program kode med Visual Basic som kan indsætte den faste addresse!
Avatar billede nha Nybegynder
18. juni 2001 - 10:06 #3
Sprøgsmålet er flytte til Progarmmer:Regneark
Avatar billede nha Nybegynder
22. juni 2001 - 10:31 #4
Sprøgsmålet er flytte til Progarmmer:Regneark
Avatar billede nha Nybegynder
22. juni 2001 - 10:31 #5