Avatar billede drivrutiner Nybegynder
02. februar 2008 - 17:51 Der er 8 kommentarer

Har et problem med et ASUS EAX1050 pci-e kort og ASUS M2N-E SLI

Prover lige at få en maskine op (budget maskine) og fik idag ind et ASUS M2N-E SLI bundkort som jeg forsoger at snakke sammen med et ASUS EAX1050 PCI-Ex16 grafikkort. Jeg kan starte med et gammelt S3 pci kort men når jeg putter kabeln ind i PCI-Express kortet så får jeg nogle markvardige billeder frem i 10 sekunder og så kun et sort billede med nogle pletter på.
Er det nogen der har en ide om vad der foregår her?
Avatar billede drivrutiner Nybegynder
02. februar 2008 - 17:53 #1
Måske ogse skulle sige at BIOS giver et korrekt lyd. Det vil sige kun et beep.
Avatar billede raver2006 Nybegynder
02. februar 2008 - 19:18 #2
Har du husket og tænde for stik kontakten?
Avatar billede drivrutiner Nybegynder
03. februar 2008 - 06:52 #3
Tak for dit komment raver2006.
Jeg har provet på at finde en plads for det ekstre pci-e stik og ved du kan finde dette stik på nogle pci-e kort. Det kan jeg dog ikke på dette kort. Jeg kigger ogse på bundkortet men ser heller ikke her en kontakt for pci-e stikket.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. februar 2008 - 15:37 #4
ASUS EAX105 er det et pci kort? Skal det ikke sidde i en lang hvid eller brun
port? Har jeg forstået det rigtigt, du kan boote rigtigt op på computeren med
dit gamle grfikkort, men ikke med det nye?
Har du prøvet i fejlsikker tilstand? hvor du kan se hvor hurtigt det kører?
Avatar billede off-line Nybegynder
03. februar 2008 - 15:38 #5
Ps. Du skal ikke lægge dine kommentarer som svar, men som kommentar:)
Avatar billede drivrutiner Nybegynder
03. februar 2008 - 18:27 #6
"ASUS EAX105 er det et pci kort? Skal det ikke sidde i en lang hvid eller brun
port?"
ASUS EAX1050 er et PCI express kort. Det andre kort jeg snakker om, S3, er et gammelt PCI kort og her har jeg mulighed at boote op.
"Har du prøvet i fejlsikker tilstand? hvor du kan se hvor hurtigt det kører?"
Jeg har ikke provet i fejlsikkert tilstand. Problemet lige nu er at få det kort at boote op. Selvfolelig kunde man ju installere et o.s på det gamle pci kortet men vad jeg gjorde var at kobe endnu et PCI express kort. Denna gang med et nVidia chip istedet for ATI der ligger på EAX1050. Jeg fik detsamme resultat. Lige nu diskuterer jeg dette problem på mange steder ude på internettet. Har bland andet skrevet i ASUS forum og deres tekniske support. Jeg far dog ikke svar på ASUS support denne uge da de kor kinesisk nytar her lige nu. Jeg skal snakke lidt med mine arbejdskollegaes imorgen og se hvis de har nogle tips.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. februar 2008 - 19:20 #7
"vad jeg gjorde var at kobe endnu et PCI express kort. Denna gang med et nVidia chip istedet for ATI der ligger på EAX1050."
Tror du ikke der er mulighed for driver konflikt? Du kunne starte op i fejlsikker,
hvis du kan, eller med det gamle kort, og så gå i enhedshåndtering, og slette alle
driver, så der kun bliver den med XP medfødte vga driver tilbage. Så skulle du
kunne starte op med dit nye kort - hvis der ikke er andet i vejen.
Avatar billede drivrutiner Nybegynder
10. februar 2008 - 08:05 #8
"Tror du ikke der er mulighed for driver konflikt? Du kunne starte op i fejlsikker,
hvis du kan, eller med det gamle kort, og så gå i enhedshåndtering, og slette alle
driver, så der kun bliver den med XP medfødte vga driver tilbage. Så skulle du
kunne starte op med dit nye kort - hvis der ikke er andet i vejen."
Det er ikke problem med windows lige nu. Problemet er at jeg ikke kan starte med et pci express kort. Det vil sige, jeg har ikke mulighed for at putte pci express kort i og starte op med denne her for jeg når fejlsikkert windows. Derfor sendte jeg kortet tilbage og håber på at få se et nyt denna uge. Man skulle ju, selfolig, kunde opdatere BIOS men jeg har opdaget på mange kort at når du ikke engang kan starte med grafikkortet er det en stor risikko for at kortet ikke er helt iorden. Desvårre har jeg ikke tid til at sidde med kort der ikke virker.