Avatar billede plovski Novice
02. februar 2008 - 12:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NAS'en slutter sig ikke til mit netværk

Hej, jeg har købt en Buffalo Linkstation NAS med 500 gb, som jeg har sluttet til min router med kabel (den kan ikke andet. Til routeren er også kablet min stationære, mems min bærbare er trådløst med på nettet. Der er ingen problemer med netværket mellem de to computetre, de deler, hvad jeg ber dem om at dele.

Men buffaloen bøvler jeg med. Skønt dens link-lampe lyser og skønt routerens lampe viser den som forbundet, dukker den ikke op i oversigten over netværket. Forsøg på at koble op til dens administrations software mislykkes. Den detectes slet og ret ikke, og jeg kan hverken se den fra den ene eller anden pc.

Tænker derfor, at fejlen kan være én af to. Enten ligger den i routerens indstillinger eller også er den fysisk defekt. Eller også er jeg en klovn, der ikke tænker det oplagte.

Men at det kunne være kablet har jeg tænkt :-)

Enlighen me, please. Plovfure
Avatar billede no_doubt Nybegynder
02. februar 2008 - 12:44 #1
Kan være jeg kan hjælpe dig hvis jeg får kontakt på msn (mark.mikkelsen83@gmail.com)

Mange gange kommer NAS'es opsat til netværket MSHOME så hvis dit netværk ikke hedder dette, kan det være grunden.
Avatar billede pax_romana Nybegynder
02. februar 2008 - 16:20 #2
Er routeren sat op som DHCP?

Og er NAS'en sat op til at hente en ip ?

For mig lyder det klart som om at dit netværk var et ip-range og NAS'en en anden.
Avatar billede plovski Novice
04. februar 2008 - 09:55 #3
Hejsa. Tak for de gode svar. Det første er prøvet, og det andet er jeg ikke sikker på, at jeg forstår :-)

Men der følger et stykke admidnistrations-software med til buffaloen, og det giver mig  den besked, at dhcp serveren tildeler den addressen 192.168.0.100, og at workgroup, uanset om den hedder det ene eller det andet, er ukendt. Det forstår jeg sådan, at den  ikke reelt har fundet NAS'en, men at den alligevel "formelt" har tildelt den addressen.

??? :-) Plovfure