Avatar billede tonib95 Nybegynder
02. februar 2008 - 09:55 Der er 1 kommentar

Kan ikke slet "MasterIdDataCheckSum" Reg Key i W2K

Jeg blev opmærksom på min sata hard drive hastighed.
HD Tune test Average read speed 3.4MB/s !!!!!!!!!!
De 2 IDE hard drives er ok.
HD TUNE test Average read speed 46.2MB/s 38.4MB/S
BIOS opstilling var fin.
Til at laver PIO til DMA , jeg prøvede og slet alle forekomst af "MasterIdDataCheckSum" and "SlaveIdDataCheckSum" med regedit, men de kom igen efter reboot.
"MasterIdDataCheckSum" cyclic redundancy check er hengemt fra gamle dag, så windows med en fejl af en eller art smider HD CD/ DVD brænder ned fra DMA til PIO.
ER DER NOGEN som kan fortæller mig hvorfor og hvordan jeg kan slet nøglen permanent.
Jeg fandt DMA PIO løsning med en Vivisimo søgning men søgning for reg slet problem gav ikke noget
Jeg ville vær så taknemlig for svar.
Avatar billede tonib95 Nybegynder
03. februar 2008 - 23:31 #1
MEN JEG HAR FIXED DET
Fordi jeg havde de seneste drivers til min ASRock 775VM800 motherboard
downloadede fra ASRock installerede, jeg troede at det dele var i orden.
Men fordi jeg havde prøvede alt andet og jeg lad mig inspirere af (gribe
efter halmstrå?) af en Post jeg fandt på WWW,
POST "If your system uses an Intel chipset you can install the Intel
Application Accelerator instead of the Microsoft IDE driver. The Intel
driver gives you explicit control over DMA modes thru a separate utility
program. I noticed one of my laptops running really slowly, saw it was in
PIO mode, and none of the other fixes worked. Uninstalling the device and
switching to the Intel driver made that problem go away. The IAA is a free
download from www.intel.com."
Jeg gik ind på VIAs hjemside (Min chipset er VIA P4800 PRO og South Bridge
VIA VT8237R Plus) og downloadede VIAs Hyperion Pro Driver Package.
Det er en meget bedre opbyggede Package end ASRocks, og deriverer, er
senere.

Det indeholder Chipset INF Update Utility
AGP Driver
PATA Driver Package
SATA DriverPackage
INSTALLEREDE DET OG VUPTI SATA DRIVE HASTIGHEDEN OP 54.4 MB/s
Moralen :- Hvis du har prøvede alt, prøv en gang til med det som skulle vær
i orden.
Det er lukkede.