Avatar billede darq Nybegynder
01. februar 2008 - 19:46 Der er 7 kommentarer

Pris på web løsning

Hej alle.

Vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig med en cirka pris, på en web løsning der funktionsmæssigt kan det samme som Trendsales.

Altså brugere skal selv kunne oprette annoncer på ting de ønsker og sælge osv.

Skal lige siges at der er tale om en helt andet target group end trendsales, men løsningen skal funktionsmæssigt minde om.

Svar endeligt hvis du/i ved hvad i ca. skulle have for sådan et projekt. Eller hvis du har indgående kendskab til omfang, branchen og har en ide om hvad vi ligger på af pris.

På forhånd tak.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
01. februar 2008 - 20:20 #1
Jeg kan fortælle dig at det ikke bliver billigt. Hvilken pris den ligger i, ved jeg ikke. Bare at det _ikke_ vil være billigt :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. februar 2008 - 20:24 #2
Du kan ikke få en (troværdig) pris, på noget der overhovedet ikke indeholder antydning af en kravspecifikation. Det er kun en meget lille ting at sige, at den skal ligne et andet site - der er et par hundrede andre parametre, du skal tage stilling til.
Avatar billede darq Nybegynder
01. februar 2008 - 20:46 #3
Jeg leder ikke efter et nøjagtig tilbud på en løsning.

Er der en erfaren webudvikler der kan svare på om en sådan løsning vil komme til at ligge på 250k, 500k, er vi på en mil, 5 mil eller?? Kom med dit ca. bud.

Hvad ville det koste hvis du skulle udvikle Trendsales som den ser ud i dag??

Jeg skal udelukkende bruge dette til at danne mig en ide om jeg har interesse i at gå videre med ideen. Jeg er slet ikke kommet til at gå nærmere ned i kravspec.
Avatar billede bacardil Nybegynder
01. februar 2008 - 20:58 #4
250K ville nok kunne klare det
Avatar billede falslev Nybegynder
02. februar 2008 - 10:48 #5
Jeg er ejer af Trendsales og har udviklet det gamle system som vi benytter i dag. Det er resultatet af snart 6 års kodning 1-2 mand.

Vi har i snart 2 år haft 8 udviklere, som har kodet det hele forfra igen. Denne gang bare i .net
Den nye version indeholder ca. 20 % nye funktioner så det kan du trække fra tiden. Vil af gode grunde ikke nævne pris.

Hvor meget system efterhånden kan er næsten kommet bag på os selv.
Avatar billede darq Nybegynder
02. februar 2008 - 16:07 #6
Nu er kodning osv. ikke min stærke side, eller interesse område. Mine forcer ligger inde for helt andre områder.

>>falslev.  Det lyder som om det har været noget af et projekt du fik kastet dig ud i den gang. :) Vil da lige benytte lejligheden til at lykønske med hvad jeg formoder er en stor succes.

Projektet jeg har planer om at gå i gang med, kommer selvfølgelig til at være under løbende udvikling, og jeg har ingen forventninger om at starte ud med et site der har alle de funktioner der findes på Trendsales. Dels er der nogen funktioner som ikke er relevant i forbindelse med projektet, dels er der funktionalitet der kan vente. Det var mere den grundlæggende tanke der ligger bag.
Produkterne er desuden så langt fra de produkter der handles på Trendsales som det er muligt. Jeg går da stadigvæk også og overvejer om den form for markedsplads er det rigtige, for denne type produkter.

Jeg forventer at launche med en løsning hvor brugere kan oprette annoncer. Køber og sælger kan tage kontakt til hinanden i forbindelse med en handle, og der kan efterfølgende gives karakter til de respektive parter.
Avatar billede cybermike Nybegynder
03. februar 2008 - 02:56 #7
Systemet kan både udvikles for 250k eller for 2.5 mill .... det kommer alt sammen an på hvor meget i vil gøre ud af det. Jeg vil skynde mig at anbefale min egen artikel, nemlig:

http://mc-solutions.dk/Hvordan%20skrives%20en%20god%20kravspecifikation.html

Som guider dig igennem at få lavet en rigtig god kravsspecifikation, den er både brugbar for første-gangs-projektledere og erfarene "hunde" der gerne vil have lidt opfriskning og nytænkning på banen :)

Hvis i kommer så langt at i har brug for professionel assistance skal i være velkommen til at kontakte mig på min direkte mail mc @ mc-solutions.dk eller direkte tlf 405 11 627 :)