Avatar billede ducks Nybegynder
01. februar 2008 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installering af PHP

Jeg har lige lejet en server for mig, der skal bruges til hosting. Desværre har der været en misforståelse med hosten, så jeg skal selv installere PHP og jeg har kun kendskab til Debian/Linux så jeg er lidt på bar bund mht FreeBSD. Kender nogen en god guide, eller kan nogen lave en god guide? Der er installeret MySQL, Apache og DirectAdmin på den nu.
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2008 - 18:23 #1
cd /usr/ports/lang/php5/
make install

Burde være noget ala det ...

Kig på: http://www.freebsdmadeeasy.com/tutorials/web-server/install-php-5-for-web-hosting.php

Den guide er nok lidt mere fydest gørende end hvad jeg lige har skrevet :-)

// ouT
Avatar billede ducks Nybegynder
01. februar 2008 - 18:30 #2
cd /usr/ports/lang/php5/ <- men den mappe findes jo ikke
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2008 - 19:59 #3
undskyld ... :-(

Så mangler du at installere ports.

portsnap fetch extract

Senere kan du køre:
portsnap fetch update
For at holde dine ports up-to-date

// oUT
Avatar billede skwat Praktikant
11. december 2008 - 23:32 #4
pkg_add -r php5
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 10:22 #5
Tid til at lukke ? Vist lidt tid siden der er sket noget i den her ...

Fået løst problemet ?
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 10:22 #6
svar hvis mit virkede.

// ouT