Avatar billede punnishment Nybegynder
31. januar 2008 - 14:04 Der er 2 kommentarer

Bygselv PC genstarter jævnligt

Jeg har problemer med en PC som jeg selv har bygget. PC'en er ikke mere end 3 måneder gammel og problem er netop først lige opstået. Jeg har en mistanke om at PSU ikke er stor nok. Jeg har en MikroATX kabinet som havde en 380W PSU med.

Ellers består min pc af følgende hardware:
CPU: Core 2 Duo E4500 2.2 GHz
Bundkort: MSI P6NGM-FD
RAM: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB
DVD-brænder: Samsung SH-S183A
Harddiske: WD Caviar SE16 WD5000AAKS 500 GB

Derudover har jeg en microsoft mus og tastatur der trækker strøm fra PSUen. Problemet er faktisk opstået få uger efter jeg har købt det nye mus og tastatur. Tidligere havde jeg 2 ældre enheder der kørte over PS2 portene, hvorimod de nye kører over USB (mere strømforbrug?). Bemærk at jeg ikke har et seperat grafikkort. Det er alligevel et NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i som er indbygget i bundkortet.

Computeren har ingen problemer med at starte, den slukker/genstarter pludseligt en gang i mellem.

Et andet problem med computeren er når printeren er tilsluttet. Så vil computeren overhovedet ikke starte, den låser sig nærmest fast ved boot informationerne, og så snart jeg trækker usb stikket ud, starter den op som om der ikke var sket noget. Printeren har naturligvis en ekstern strømkilde, så det burde nok ikke være det der er problemet i dette tilfælde?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
01. februar 2008 - 08:26 #1
Det lader til det ville være en god ide og skifte den psu. Du skriver ikke om du har et grafikkort der også skal bruge strøm.
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. februar 2008 - 12:57 #2
Grafikkort, lydtkort og netkort er integreret i bundkortet. Det er også lidt derfor det undre mig at jeg virkelig har brug for en ny PSU. Jeg har kun 1 harddiske og 1 DVD-brænder tilkoblet. CPU'en er strømbesparende, så alt tyder på at 380W burde være mere end rigeligt, eller er det mig der beregner forkert?

Der er ellers ingenting galt med computeren, jeg får ingen BSOD fejl eller andet. Det eneste er at den bare lukker ned engang i mellem.