Avatar billede moller2567 Nybegynder
31. januar 2008 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Runtime error 255 ved installation af gammel delphi 4

Jeg har noget gammelt software, der er lavet med delphi 4.

På grund af ny PC skal jeg have installeret Delphi 4 på den nye pc. Men når installationscd'en isættes, kommer der to fejlbeskeder:

1. Runtime error 255 at 0001BD10
2. Runtime error 255 at 0001BCE0

Den nye pc kører Windows XP SP2. Og det gjorde min gamle PC også. Her var der ingen problemer.
Avatar billede hrc Mester
31. januar 2008 - 12:53 #1
Hvor stor er disken - de gamle "Beregn hvor meget plads jeg skal bruge"-rutiner kan godt få problemer med de store diske vi bruger i dag.

Tilsvarende, hvor meget ram er der i maskinen? Ikke så sandsynligt at det er her da XP's adresseområde er uændret.

Sidst, hvad med processoren? Er den voldsomt større end den gamle?
Avatar billede hrc Mester
31. januar 2008 - 12:54 #2
Har du overvejet at opgradere din Delphi?
Avatar billede moller2567 Nybegynder
31. januar 2008 - 13:34 #3
Jeg havde selv frygtet, at det var pga. dual core processor eller lignende. Men så prøvede jeg for en sikkerhedsskyld at lave en ny installationsdisk ud fra et image jeg havde. Og det virkede. Så årsagen må være en fejl på installationscd'en (kan de ikke en gang holde 10 år?). Men nu kører det.

Og jo, jeg har mange gange overvejet at opgradere, men grundet anvendelse af en del 3.parts komponenter, er det en kompliceret operation for at kunne vedligeholde et par gamle programmer, der burde være udfaset for længe siden :-). Derudover kunne jeg godt forestille mig at en opgradering fra en version fra 1998 til en 2008 version ville betyde, at det meste af koden er totalt ubrugeligt.

Selv om jeg er ret vild med min Delphi 4 så må jeg indrømme, at jeg for længst er hoppet over på .Net-vognen med visual studio. Så også af den grund har jeg ikke villet ofre en opgradering af min gode gamle version 4.

Men ellers tak for dine kommentarer.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
31. januar 2008 - 13:35 #4
Jeg lukker lige spørgsmålet, da jeg selv har besvaret det.