Avatar billede sijmonj Nybegynder
30. januar 2008 - 22:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst (Wi-Fi) sniffer program

Hej eksperter jeg ville høre om i kendte til et godt og nemt program som kan se hva for nogen IP'er som er på ens Trådløse internet, mener også det kaldes for "Et sniffer Program".

TAk på forhånd
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2008 - 23:08 #1
Der er flere gode muligheder du kan kikke på

Network Stumbler eller netstumbler kan køre på windows
Kismet er et linux program men kan en masse
WifiZoo er også en mulighed.

Endelig kan du bruge TCPDump der er en almindelig netværkssniffer der er ligeglad med om netkortet er trådløst. Du kan bruge ethereal eller Wireshark som grafisk flade til dette. Et program som arpwatch vil også kunne give dig hardcore informationer på netværksniveau
Avatar billede sijmonj Nybegynder
30. januar 2008 - 23:13 #3
Okay , tak :), og alle programmerne er gratise?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2008 - 23:13 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2008 - 23:14 #5
Det mener jeg. Nogle af dem køre på linux de fleste køre på både linux og windows
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2008 - 16:55 #6
Jeg har nu hentet net stumbler, men hvorn får jeg den til at søge på netværks ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2008 - 17:26 #7
Start med at undersøge om dit netkort er supporteret, det plejer at være problemet i hvert tilfælde når vi talre Linux jeg har ikke de store erfaringer med windows
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2008 - 17:33 #8
okay, er der overhovedet ikke nogen dansk tutorial så jeg kan komme rigtigt igang med det program :), eller tror du at du vil lære mig lidt og svare på nogen spørgsmål over msn :)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2008 - 19:33 #9
Nu arbejder jeg jo med IT sikkerhed, så jeg kunne ikke finde på at installerer MSN på min computer. Du er dog meget velkommen til at stille spørgsmål her
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2008 - 19:44 #10
okay :(, men hvordan får jeg programmet til at søge efter de trådløse internet som er tæt på mig?, og hvorn hvis jeg finder mit eget net, hvorn kan jeg så se hva for nogen ip'er der er på det net ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2008 - 20:22 #11
Du installerer den korrekt og starter den så skulle det køre hvis den understøtter dit netkort
Avatar billede sijmonj Nybegynder
31. januar 2008 - 20:34 #12
så når jeg starter den, sku den bare liste en masse netværks?, hvis den ikke gør det, så må mit netkort jo ikke understøtte det, er der så ikke noget jeg kan gøre, andet end at købe en af dine andre links ?.
Avatar billede noname4100 Nybegynder
03. november 2009 - 13:26 #13
Når nu du arbejder med it-sikkerhed, bufferzone......

....så kan man jo undre sig over at du henviser til et hackertool

http://www.darknet.org.uk/2007/11/wifizoo-v12-gather-wifi-information-passively/
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2009 - 13:34 #14
Det kan jeg ikke forstå at du undre dig over, kendskab til den slags værktøjer er noget af det vigtigste for sikkerhedsfolk.

Hvis du har læst noget af det jeg skriver bl.a her på E så vil du vide at jeg er stor fortaler for åbenhed. Prøv at læse mine guides om hacking, hvis du synes linket til danknet er slemt, så vil disse guids virkelig skræmme dig fra vid og sans
Avatar billede noname4100 Nybegynder
05. november 2009 - 08:23 #15
Dette er lige netop essensen "...., KENDSKAB til den slags værktøjer...."

Der er intet i vejen med at kende til dem, jeg kender da også selv til masser af den slags tools - men til en bruger som åbenlyst ikke har det store kendeskab til emnet, så var det nok ikke mit første valg at give dette link videre....

Men jeg skal naturligvis ikke blande mig i dine valg....som sagt undrede det mig bare ;o)

Og pointen er jo at sijmonj fik den fornødne hjælp!