Avatar billede webcreator Nybegynder
30. januar 2008 - 18:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af digitalkamera til ca. 1000 kr.

Hej Eksperter.

Jeg står og vil til at anskaffe mig et nyt digital-kamera, men må nok indrømme at jeg er lidt nærig - jeg vil nødig af med over 1.000 kroner. Men selvfølgelig vil jeg have specifikationer der svarer til et kamera til en værdi af det dobbelte :)

Nej, seriøst - kan I anbefalet godt kamera (gerne med egne erfaringer!) der kommer tættest muligt på nedenstående ønsker (øverste højest prioritet)

- God billedkvalitet i min. 5 MP, helst 8+
- Video i 640x460 eller mere (gerne klar video i mørkt lokale!)
- Mindst 3x Optisk Zoom, helst 5+
- Support for SD-kort

Jeg har selv kig på et HP til ca. 900 kroner i Netto
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390027

Samt et Samsung:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=406188

Sidstnævnte understøtter ISO 1600 hvilket jo lyder godt i forbindelse med mørke optagelser, men spørgsmålet er om det også gælder Video-optagelse.

Kameraet købes i forbindelse med et computertræf så vi kan lave lidt video og billeder, men skal selvfølgelig kunne bruges efterfølgende til fester, ferie osv. :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. januar 2008 - 19:08 #1
Oh, og GOD Linux-Support er et absolut MUST! Kameraet kommer ikke i nærheden af Windows ;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. januar 2008 - 19:51 #2
Mine egne, umiddelbare bud:
Samsung S750, Samsung S85, HP PhotoSmart Mz67 og HP PhotoSmart R742
Avatar billede jens_peter Nybegynder
23. februar 2008 - 23:31 #3
Jeg vil foreslå dig et Canon Powershot A560 til pt. kr. 799 hos Elgiganten, men det er et tilbud og det varer nok ikke længe før de er solgt.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000EsIqDNaG?ProductID=iLnD4QFH97cAAAEVZ2Qs1xzU&CatalogCategoryID=iF_D4QFHyGAAAAEO6w803xiY

Jeg har selv et A700 som jeg er meget glad for, men 560'eren vandt faktisk en test blandt kameraer til kr. 1.500 vejledende i Digital Foto for et par numre siden, så det er ikke bare mig, der er begejstret for den model og serie og det er faktisk blevet købt på min anbefaling før med fantastisk resultat, hun er så glad for det og fortæller det af og til, hvilket jo er ret skønt:-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
12. september 2008 - 07:42 #4
Hej. Jeg fik købt et Samsung L700 Compact Kamera, som jeg er blevet rigtig glad for. Fantastisk billed-kvalitet. Skal man bruge det til video-optagelse, så overvej dog et andet - lyden slås fra når man zoomer, hvilket er super irriterende
Avatar billede jens_peter Nybegynder
13. september 2008 - 16:28 #5
Tillykke med det, med mit kamera kan man ikke zoome mends man optager video, det er bare at sætte den hvor den skal være og så køre på. Så hvis det er din eneste klage over dit nye kamera, så har du da fået noget, der passer godt til dig og det er jo formålet med det hele.