Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

hejsa alle.

Jeg er lidt ude efter en nu computer (stationær)
som skal køre Vista, uden problemer.
jeg spiller ikke rigtig noget udover online games, men det kunne være jeg begyndtew ligepludselig, så det skal den kunne hvis det er :)

Har i nogen forslag til hvad jeg skal kigge efter, eller købe og samle?:)

MvH W.
Avatar billede a1a1 Novice
30. januar 2008 - 17:33 #1
hvad mener du med online games? er det 3d som counterstrike og battlefield?, hvis ikke (pt) så gå efter en dual eller quar core (tror ikke man kan få andet nu om dage), nok med 4gb ram og evt. vista 64 bit (istedet for "bare" 32 bit), hvis du få lyst til 3d spil senere kan du altid købe et "spille" grafikkort og sætte i, de falder jo (som andet hardware) hurtigt i pris..
Avatar billede a1a1 Novice
30. januar 2008 - 17:36 #2
lad være med at købe den hurtigste processor, vælg nr. 3-5 i "hurtighed" (ghz), så får du mest for dine penge (om 3 md. koster den dyreste det samme som nr. 5 gør nu).
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. januar 2008 - 22:43 #3
Jeg tror det er flash spil m.m. på hjemmesider der henvises til. Har du selv erfaring med at samle?
Avatar billede jannickh Nybegynder
31. januar 2008 - 00:11 #4
Hvis det var mig vil, jeg vælge en HP computer, til mellem 4000-8000 kroner, jeg har selv en til 7000 kroner.

Min søster har også en af udseende magen til 4000 kr. gav hun kun.
uden skærm-
Avatar billede martin_moth Mester
31. januar 2008 - 17:09 #5
ikke for noget - om der står HP på eller ej, har ikke ret meget med nogt at gøre.

Det du skal se efter er processor, ram, grafikkort (og så skal vi ind på hvad du mener med online spil) osv osv. Det skal jeg ikke råde om, blot sige, at det er de hardcore parametre du skal se på og ikke om der står HP på eller ej
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 19:59 #6
Det er mest på komogvind.dk jeg spiller :)

jeg selv har ikke erfaring med at samle, men kender folk der kan det pjat der :)

har i nogen ide til hvilke hardware jeg skal købe mig? mht. til grafik kortet ville jeg nu godt ha et udemærket/godt grafik kort til at starte med, ville være rart hvis jeg slipper for at opgradere den  et par år :)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 12:59 #7
lukker