Avatar billede madsen_g Nybegynder
30. januar 2008 - 15:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har ikke ordetlig dækning

Hej

Jeg er lige flyttet ind et sted, hvor der står en trådløs router i etagen under.

Jeg har en bærbar med trådløs netkort indbygget, og denne kan ikke rigtig få ordentlig forbindelse.

Dette er også OK, så længe min Stationære kan få god forbindelse. Så mit spørgsmål her er. Hvilket netkort skal jeg købe hertil.

Jeg har en D-link router 624+ Extreme G, og jeg har kigget på et D-link 520 netkort. Er dette godt?

Håber det kan få bedre forbindelse, gerne perfekt forbindelse.

Har I ellers nogle forslag til løsninger?
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 15:49 #2
Prøv lige at rette antennen iden retning hvor din(e) pc'ere står. Det fleste antenner er retningsbestemte og du får derfor bedre/dårligere signal afhængigt af, i hvilken retning din antenne er rettet.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
30. januar 2008 - 15:57 #3
peet-49:

Er der netkort i den? Eller hvordan fungerer det?

japping:

Kan også godt få forbindelse, og den siger der egentlig er god forbindelse, men hastigheden er nogen gange nede på 1mbit, hvor den plejer at være 54.

Men lige meget hvad, så skal jeg have et trådløs netkort til den Stationære.

Mht. retning. Hvilken vej skal antennen så pege? spidsen mod målet eller sender den "ringe" ud fra antennen?
Avatar billede japping Nybegynder
30. januar 2008 - 16:12 #4
For nogle enheder kan du se det på internettet.

Jeg har gode erfaringer med spidsen mod målet på begge enheder. Men du kan jo lige prøve dig frem.

Jeg har erfaret at der kan være forskel på om strømforsyningen er tilsluttet den bærbare eller ej. Prøv lige at tilslutte strømforsyningen til den bærbare og se om ikke forbindelsen bliver bedre.
Avatar billede peet-49 Novice
30. januar 2008 - 16:31 #5
Det er en forstærker antenne til router eller PCI netkort.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
30. januar 2008 - 18:04 #6
Hejsa,
1. et eksternt netkort er nästen aldrig af foreträkke ift. et internt kort i en bärbar. Det skyldes simpelt at antennen sider i hele skärmen på en laptop og f.eks. DWL-G520 kortet sider der en lille antenne på.
2. Det kan måske hjälpe med den antenne som peet-49 foreslår, men den antenne som du har på DI-624+ er af samme störrelse som den på DWL-G520 kortet. Og da alt trådlöst trafik er 2-vejs kommunikation så skal du reelt også have en tilsvarende antenne på DI-624+ för at det giver mening.

Problemet med trådlöst signal er at det ikke er så glad for vägge eller som i dette tilfälde gulve. Antennerne kan have svärt ved at komme igennem alt efter hvad väggen er lavet af. Endvidere så sender antennerne KUN vertikalt signal rund om selve antennestangen og altså ikke op og ned.

Det aller bedste tror jeg ville väre et kabel op og så sätte et access point på.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
01. marts 2011 - 21:49 #7
Det lykkedes aldrig rigtig. Hverken med nyt netkort eller den bærbare.

Ved sgu ikke hvad det hus var lavet af. Men er nu flyttet, og alt fungerer "næsten" igen.

Men dem der har smidt svar inden i morgen aften deler pointene...

/Mads
Avatar billede madsen_g Nybegynder
14. april 2011 - 08:00 #8