Avatar billede bobark Nybegynder
30. januar 2008 - 15:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsæt af tom række - fortløbende

Jeg har et regneark med ofte mere end 200 rækker hvor der står et varenummer i hver række. For at kunne indlæse dette i et andte medie kræver det at hver anden række er tom. Hvordan indsætter man en tom række automatisk i Excel over flere rækker - f.eks at angive at der skal indsættes tom linie i 200 rækker nedad.

Hvis det er via en makro/visual basic skal jeg gerne have hele koden/proceduren, da jeg ikke er så god til det.
Avatar billede excelent Ekspert
30. januar 2008 - 15:46 #1
I arket taster du ALT+F11
vælg Module i Insertmenuen
indsæt koden i vinduet

Sub IndsætTomme()
rk = Cells(65500, "A").End(xlUp).Row
For t = rk To 2 Step -1
Rows(t).EntireRow.Insert
Next
End Sub
Avatar billede bobark Nybegynder
30. januar 2008 - 15:52 #2
Tak virker helt perfekt
Avatar billede bobark Nybegynder
30. januar 2008 - 15:55 #3
ok
Avatar billede excelent Ekspert
30. januar 2008 - 17:00 #4
velbekom