Avatar billede tma Juniormester
30. januar 2008 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Application_ItemSend problem

Hej
Jeg vil gerne håndtere en mail umiddelbart efter at den er afsendt. Problemet er, at Application_ItemSend holder arbejder på mailen indtil den sendes (og får status som afsendt og havner i sendt post). Jeg skal kopiere den sendte mail til en mappe på filsystemet, men hvor den allerede ER afsendt. Jeg kan fint finde frem til senest afsendte mail fra Sendt bakken, men hvis det gøres i Application_ItemSend proceduren, er den igangværende mail naturligvis ikke med.
Nogen der har en god ide til, hvordan jeg f.eks. kan håndtere mailen 5 sekunder senere? Det hjælper ikke at lave en forsinkelse i Application_ItemSend eller f.eks. at tage en afstikker til et andet modul, da mailen først bliver sendt når Application_ItemSend er HELT færdig.
/Torben
Avatar billede oz1jux Nybegynder
04. februar 2008 - 17:16 #1
Nu skal jeg lige vide hvilken outlook du bruger.
I Outlook 2007 kan du sætte den til at gemme i en anden mappe end standardmappen.
Det gør du inden du trykker send under indstillinger.
Avatar billede tma Juniormester
04. februar 2008 - 19:56 #2
Kan ikke lige se hvordan det passer ind i problemstillingen. Jeg har fundet en velfungerende timer, som virker til office. Med den forventer jeg at kunne styre det så programmet tager fat i filen 2 sek. efter at afsendelse er sket.

Vi bruger Office 2002
Avatar billede oz1jux Nybegynder
04. februar 2008 - 23:02 #3
Ok jeg bruger Outlook 2007 som passer til Office 2007 og ved siden af timeren kan man sætte den til at gemme i en anden mappe.
Avatar billede tma Juniormester
17. september 2010 - 08:42 #4
Lukket