Avatar billede gifle Nybegynder
15. juni 2001 - 01:25 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Bredbånd - sende mail

Nu har jeg lige fået bredbånd|ADSL, det er skam da også meget fint. Jeg kan sagtens hente mail, bare IKKE SENDE? Nu skal jeg gerne lige ha\' sendt en mail, support åbner kl. 8.30. nogen forslag til hvordan jeg løser problemet/fejlsøger?
Avatar billede avlund Nybegynder
15. juni 2001 - 01:26 #1
Hvor har du fået bredbånd?
Hvad har du skrevet som mailservere?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. juni 2001 - 01:27 #2
hvis du kan modtage, men ikke sende må det være din opsætning der er noget galt med
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2001 - 01:27 #3
bruger du outlook? har du så husket at ændre din SMTP inde i outlook hvis det er en anden udbyder end du tidligere har haft
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. juni 2001 - 01:28 #4
Du har måske lige fået ny mail konto, og har sat serveren til udgående post forkert
Avatar billede gifle Nybegynder
15. juni 2001 - 01:29 #5
mine mailserver skulle gerne være de rigtige ( er blever tribbelt-tjekket )
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2001 - 01:30 #6
hvilken udbyder har du af ADSL?
Hvad er din SMTP?
hvilken fejl kommer der?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. juni 2001 - 01:31 #7
Min far havde samme problem, og havde også trippel - trippel-tjekket, og da jeg kom indtil ham viste det sig at han havde kommet til at skrive stmp istedet for smtp
Avatar billede gifle Nybegynder
15. juni 2001 - 01:33 #8
TDC er min udbyder,MEN kan det ikke lade sig gøre at sende via en anden udbyder? ( jeg er nemlig også kunde andre steder )F. eks. med xxxxx@worldonline.dk som afsender via smtp.worldonline.dk???
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2001 - 01:35 #9
er du koblet op med TDC kan du KUN benytte TDC\'s SMTP...
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2001 - 01:36 #10
altså prøv med:

smtp.mail.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. juni 2001 - 01:38 #11
hmmm, jeg har proacces, og også mail-adresse hos wo, når jeg så skal svare eller videresende, kan jeg via rullemenu i afsenderfeltet rette til min teledk konto.

Altså samme problem
Avatar billede perj Nybegynder
15. juni 2001 - 01:39 #12
Har ikke en pind forstand på det i snakker om, men prøv med:
pasmtp.tele.dk

PS: Får ADSL i næste uge.
Avatar billede gifle Nybegynder
15. juni 2001 - 01:39 #13
keysersoze> OKEY! det var jeg ikke klar over. men hvordan kan det så være jeg kan modtage mail\'s på de via \"de andre\'s\" servere ?
Avatar billede kbdesign Nybegynder
15. juni 2001 - 01:42 #14
Man kan i outlook have flere e-mail kontoer... Prøv at oprette en for din TDC konto(som du åbenbart henter mail på), og din WO konto(som du sender på). Når du sender en mail, så vær opmærksom på at du sender med din WO konto.

PS. Din WO konto skal sættes op præcis som den var før i tiden, da det virkede...
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2001 - 01:43 #15
du MODTAGER vha noget der hedder POP3 - det er KUN til indgående post. Denne følger med en mailadresse...

til at sende med bruge man SMTP - det er KUN til udgående post. Det er lidt med forskel med denne - men somregel bruger man den tilhørende til sin Internet opkobling...

Avatar billede gifle Nybegynder
15. juni 2001 - 01:46 #16
heh ...... fatter det ikke helt, MEN DET VIRKER NU :-)
Avatar billede jensb Nybegynder
20. juni 2001 - 12:59 #17
Grunden til at du ikke kan sende via andre SMTP servere end din udbyders, er at de ikke vil ha\' at folk misbruger dem, og derfor spærrer dem så de kun kan hvis du er koblet via den udbyder. Derimod kan du godt modtage, uanset hvem du er koblet op med, fordi der aligevel tjekkes brugernavn/password her, så det ikke kan misbruges. Jeg ved så ikke hvorfor man ikke har lavet det som man også skal bruge brugernavn når man sender