Avatar billede miths Nybegynder
29. januar 2008 - 19:26 Der er 1 kommentar

CC Solo. Flere daglige udfald i Internetforbindelse

Jeg fik mig en 20 Mbit Cybercity Solo forbindelse midt i December (ægrer mig nu lidt over at den faktisk endnu ikke har været over 10 Mbit i reel hastighed), og ind til for få dage siden har den kørt problemfrit.
Nu oplever jeg imidlertid at Internet-forbindelsen dør en til tre gange om dagen (jeg tænder og slukker ellers kun router og computer morgen og aften), og en genstart af routeren er nødvendig for at genetablere en forbindelse, i det mindste inden for et rimeligt tidsrum.

Jeg har en ASUS WL-500G Premium wireless router sat til Zyxel 660R routeren/ADSL-modemet fra Cybercity, men da lokalnet (computer + Playstation 3) kører upåklageligt og software status på Asus routeren heller ikke indikerer nogle problemer, formoder jeg at det er selve Internet-forbindelsen der ind i mellem ryger sig en tur.
Et par gange er den faktisk kommet i gang igen uden en router genstart, omend det har taget sin tid. De gange jeg har genstartet routeren har forbindelsen mere eller mindre været i orden igen øjeblikkeligt.

En enkelt gang var det også muligt for mig at bruge rå IP-addresser (FTP, bittorrent), selvom almindelig websurfing ikke var muligt - hvilket, hvis jeg ikke tager meget fejl, indikerer et DNS-relateret problem?

Jeg har tjekket Cybercitys driftstatus, og det eneste de nævner der muligvis kunne berøre mig er nogle hardware-opdateringer på Århus Centrum centralen - men det skulle kun være mellem midnat og seks om morgenen. Desuden formoder jeg at jeg faktisk er koblet til Århus Nord og ikke Centrum centralen.

Det er første gang jeg har haft en ADSL-forbindelse. Guderne skal vide at ikke alle mine år med Bolignet Aarhus var noget at råbe hurra for (det var vist en underdrivelse af dimensioner), men i det mindste var stabiliteten rigtig god de sidste par år.
Er det almindeligt at opleve ustabilitet med ADSL-forbindelser, eller skal jeg forsøge mig med at gøre krav på den tilsyneladende næsten ikke-eksisterende support der følger med Cybercitys Solo produkt?
Og lige et sidespørgsmål hvis jeg skulle finde på det. Under deres email-support liste er der fem bredbåndskategorier - jeg formoder den med det lidt kryptiske navn "Status på fejlmelding" er den jeg skal have fat i?

Jeg havde nu regnet med at få et stabilt produkt der nærmest kun ville volde problemer i tilfælde af regulære hardware fejl (det kan selvfølgelig være Zyxel-routeren der ikke er helt i top alligevel).
Noget tyder på jeg vist var en smule for optimistisk.
Avatar billede zeppelin Nybegynder
07. oktober 2008 - 15:03 #1
Prøv først at fjerne din egen router og derved køre med et kabel direkte fra Cybercity's Zyxel router og overtil din pc.

Hvis problemet stadig finder sted, undersøg da om dsl-lampen lyser konstant på zyxel routeren.

Mest vil jeg anbefale dig at ringe til cybercity's support på tlf. 70 10 11 09. De sidder der for samme sag og plejer at være venlige til at løse sit probleme, selv ved solo produkter.
Problemet  kan skyldes flere ting. En defekt router, fejl på centralen, eller måske du blot ikke kan køre med denne hastighed, da 20mbit stadig ikke er en hastighed der kan tilbydes alle steder i danmark.