Avatar billede prodigy01 Nybegynder
29. januar 2008 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formatere vista og installere XP

1.
Hej!
Jeg vil gerne formatere min computer med vista på, fordi det kører af røv til.
Men hvordan gør jeg? - Det er ikke så simpelt som man plejer at gøre det.

2.
Jeg har vista installeret på 2 computere, og på den ene installere vista sig bare som andet styrersystem, så jeg har 2 styresystemer, jeg kan vælge imellem XP og vista når den starter op, hvordan fjerner jeg XP? For vil gerne ha Vista på den computer. Men ikke på den anden.

Håber i forstår :)
Avatar billede dinirex Nybegynder
29. januar 2008 - 16:44 #1
Øh, 1. Tager din XP  cd i, og vælger den skal boote fra cd/dvd-drevet, og sletter partationen, og installere XP

2. Gør det samme som i 1. undlader blot at installere XP... Eller så formatere du drevet i Vista
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
29. januar 2008 - 19:17 #2
Når jeg trykker Enter for at installere xp, så siger den at den ikke kan finde nogen harddiske .. ?
29. januar 2008 - 19:36 #3
Avatar billede vimmers1 Nybegynder
30. januar 2008 - 11:26 #4
jeg har det samme problem med at instalere xp på en vista maskine
vis man sætter xpskive i nnår man er i vista  så er install knapper simpelthen disablet
starter du med xpskive fra og booter den så indlæser den filer  men efter et stykke tid går comp i bsod
og det mistænker jeg at microsoft er skyld i
ikke en dårlig skive eller noget
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
30. januar 2008 - 11:32 #5
Nej nej.. Sådan er det også ved mig.
Det er ikke noget med skiven.
Det er noget med det der Sata..
Min ven fandt frem til en løsning, og fiksede en cd med nogen drivere eller noget..
Hvor det så virker. Menm, synes det er lidt lorted..
Har læst nogen steder, om at man bare kan installere ny version af bios?.
Men hvordan?..
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
04. februar 2008 - 21:53 #6
nå . lukker .