Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:13 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Bredbåndsmodem direkte på switch???

Heys
Jeg sidder lige og tænker på om man bare kan koble TDC bredbåndsmodem direkte på en switch og så kan alle pc\'erne dele forbindelsen?

Har pt 3 pc\'er, og har bestilt 4 dynamiske ip\'er, for at der så er nok.

Er godt klar over fordelene med en router, men har  lige nu ikke penge til sådan en fin ting...:o)

Sikkerheden havde jeg så tænkt mig at ordne med ex ZoneAlarm.

Men mit spørgsmål er: Kan topic lade sig gøre? Så det funker?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 23:16 #1
se www.funkydrummer.dk
så er du noget af vejen :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 23:17 #2
argh..de har ændret designet..her er linket:
http://www.maegbaek.dk/2601/pppoe.asp
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:17 #3
Hvis det er netexpres kan du ikke.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:18 #4
De udlåner forøvrigt en router gratis.
Konvertering til netexpres2 koster 349,-.
Avatar billede pou_vad Nybegynder
14. juni 2001 - 23:19 #5
Jeg har bredbånd, og det virker fint med flere pc\'er...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
14. juni 2001 - 23:22 #6
jep det kan man godt. modem i uplink på switchen med et patchkabel og så skulle det virke.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:23 #7
pou_vad>>Hvordan?
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:27 #8
kimrosgaard, har rodet den side igennem, og der synes jeg ikke at der stod noget?
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:28 #9
apollo69 > det er bredbånd fra TDC
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:28 #10
Hvad for noget bredbånd?
ER det ATM baseret eller ethernet baseret?
Er der netexpres?
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:34 #11
apollo69 > det er det nye fra tdc, baseret på ethernet. Det er ikke netexpress, det hedder TDC Bredbånd
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:37 #12
Du skal ha´ en router.
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:37 #13
kimrosgaard > oki, der var noget alligevel, men er det nødvendigt at bruge software for at dele det? håbede på at det kunne passe sig selv?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:38 #14
hvis du har 4 ip-adresser til rådighed som du skriver bør det kunne lade sig gøre.

Om det skal være et krydset kabel eller alm. er umuligt at forudsige. Hvorfor læs her :

http://www.eksperten.dk/spm/81231
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 23:38 #15
ja, hvis du ikke bruger routeren, er du nødt til at bruge noget software, ellers får du det aldrig til at virke!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:43 #16
kim :

det kommer da an på hvordan det fungere!

Har du faste interne Ip-adresser ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 23:44 #17
ja, jeg bruger faste interne ip adresser
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. juni 2001 - 23:45 #18
Er det ikke nemmere at låne den router fra TDC?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 23:45 #19
ahh.. det slog mig lige at det måske ikke var mig du spurgte mht faste ip\'er :)
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:46 #20
razzer > det er det da?
mellem en hub/swictch og en anden hub/switch skal du bruge et crossover.... med mindre at der er en uplink port, så skal der bare bruges et almindeligt kabel...mht til modemet er det det sammen.

Derfor kan du også bruge et crossover fra en pc i en uplink port...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:46 #21
*GG*
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:49 #22
ipadresserne bliver delt ud fra tdc...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:49 #23
piller :

Hvis det er faste interne IP-adresser kan jeg ikke se hvorfor søren det ikke skulle kunne virke, men måske kan kim og apollo svare på det?

piller :

Hvis du læser det link jeg gav dig så vil du finde ud af at det er ikke er til at stole på 100% hvornår du skal bruge krydset kabel med hensyn til modemmer...
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:50 #24
razzer > oki, men jeg den jeg har fået skal i uplink med et almindeligt kabel...:o)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. juni 2001 - 23:54 #25
piller : okay :o)
Avatar billede piller Nybegynder
14. juni 2001 - 23:58 #26
men det vil sige at jeg er nødt til at bruge software til at dele ud med?

kan bare ikke forstå det? For hvis man har 4 dynamiske adresser og kører igennen uden en router, burde det kunne lade sig gøre idet at hvis man kobler direkte på får man et ip, og om man får 4 eller 1 ip kan da være ligegyldigt? eller der noget jeg har misforstået?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 00:01 #27
piller :

Jo det bør lade siggøre! kalder du op til en DHCP server eller en NAT-routing så virker det selvfølgelig. JEg venter også spændt på hvad apollo og kimrosgaard har at sige.
Avatar billede piller Nybegynder
15. juni 2001 - 00:03 #28
razzer > det ved jeg faktisk ikke....
Avatar billede apollo69 Nybegynder
15. juni 2001 - 00:04 #29
®azzer® >>Min mund er lukket:-I
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 00:08 #30
Apollo :

Så du giver mig ret right? I og med at routing i dette tilfælde foregår hos TDC og ikke ved en decentralt placeret router er de jo blot ganske alm. datatraffik på hans LAN og intet andet. Jeg har ikke selv prøvet præcist det her i praktisk, men min viden siger mig at det kan lade sig gøre ud fra de oplysninger vi har fået.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
15. juni 2001 - 00:09 #31
®azzer® >> Det må jeg jo nok.
Avatar billede piller Nybegynder
15. juni 2001 - 00:11 #32
Fra TDC\'s hjemmeside:

http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_udstyr_krav_2.htm

Dynamisk IP-adresse
Løsningen leveres med to dynamiske IP-adresser, som giver mulighed for at to computere kan dele Internetforbindelsen samtidig. Når du tænder din computer får du automatisk tildelt en ledig IP-adresse.

det lyder for mig somom at det kan lade sig gøre...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 00:13 #33
piller :

Ja nemlig!
Avatar billede piller Nybegynder
15. juni 2001 - 00:18 #34
razzer > den køber jeg...:o)

pou_vad/jelzin101 > I har ikke uddybet jeres \"løsnigner... derfor ingen point
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 00:20 #35
piller :

takker :o)

Mangler du yderligere hjælp så er jeg til rådighed på ICQ ;o)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 11:06 #36
for lige at slå det på plads så står følgende på tdc\'s side :

Er din computer klar til ADSL ?
For at din computer kan gøre brug af bredbåndet, skal der være en forbindelse mellem computeren og dit ADSL-modem. Du skal derfor have et netværkskort i computeren, eller et USB-netkort, hvis din computer har USB-port. Har du en bærbar computer, skal du have et PCMCIA-netkort, for at du kan få glæde af ADSL. Er der flere computere i hjemmet, der skal kobles til din ADSL-forbindelse, har du brug for en switch.

ref :http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_udstyr_krav.htm