Avatar billede nadirrock Nybegynder
28. januar 2008 - 13:29 Der er 3 kommentarer

Den rigtige PC-DJ

Vi er ved at åbne en bar, hvor vi gerne vil have en pc koblet til anlægget.
MEN hvilken afspiller er den bedste til at være vores DJ?
Skal vi have en mixer installeret på pc'en for både at kunne spille fra pc og cd'ere?
Nogle gode råd eller erfaringer?
Avatar billede gree Nybegynder
21. februar 2008 - 01:02 #1
Det er lidt svært at give gode råd. Det kommer an' på hvor gode DJ's er, hvad de selv ønsker, og hvad der er muligt.

Du kan køre med 2 cd-afspillere til computeren, men skal den kunne "cue"s ? så har du et problem. Hvorfor bruge cd ? Brug dog MP3.

Prøv at downloade nogle programme og prøv dem af.

vis du vil køre som er radiostation, med muligheder som er radiostation, så brug de gratis-program på Radiohost.com = http://www.radiohost.com/download/bcpe5222.exe

Det er lidt svært at sætte op, men læs manualen, så er det faktisk et godt program. Og så er det dansk = udviklet i Århus.

Du kan også bruge DJ programmer som OtsTurntables det er skide sjovt, første gang jeg brugte det og slukkede for det midt i en sang, lå jeg på gulvet i 10 minutter, det var bare for sært, det de havde lavet.

Nå, men prøv dig frem på siden http://www.hitsquad.com/smm/

Gå efter DJ -Mixing eller Radio Production eller andet sjovt.
Der er screenshots på de fleste, så du kan se om det har en god brugerflade.

Du kunne også bruge en touchscreen til at lege med, det gør DJ'ing hurtigere på en pc.
Avatar billede gree Nybegynder
21. februar 2008 - 01:07 #2
PS. Jeg ville sætte en mixer op imellem PC'en og forstærkeren.

mest for at beskytte ht'erne. En pc er ikke en sikker kilde. Men har du en for-forstærker mellem PC og effekt-forstærker, sååååå ????? op til dig.

Har bare set folk sætte deres pc til aktive HT'er... aarrrrrr ikke godt.
Avatar billede gree Nybegynder
06. marts 2008 - 00:52 #3
??