Avatar billede humlebi Nybegynder
28. januar 2008 - 12:10 Der er 10 kommentarer

pris på mindre kontornetværk

Hej
Jeg arbejde i en mindre organisation, hvor der er ca. 10 pc'ere. Lige nu er der ikke noget kontornetværk, så jeg vil gerne søge om penge til en server og oprettelse af et netværk.

Er der nogen, der kan give et skud på tasken hvad det vil koste? Både for den nødvendige hardware/software og for arbejdsløn.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 12:31 #1
Det kommer an på hvad du forventer at få ud af netværket ?
Skal der en mailserver op at køre...  osv.
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
28. januar 2008 - 14:10 #2
Hvis du er interesseret kan vi sagtens tage en lille snak om hvad det helt nøjagtig er du har i tankerne, så skal jeg lave et tilbud til dig. Så har du da ihvert fald en pris at gå ud fra.
Avatar billede coderdk Praktikant
28. januar 2008 - 14:44 #3
Det er vel "bare" en rulle Cat-5-kabel, en crimp-tang, nogle RJ-45-stik, en 24-port gigabit switch (bare for at være lidt fremtidssikret)...

250m cat 5e kabel: ~500,-
Crimptang: ~100,-
100 stk. RJ-45-stik: 150,-
24-port gigabit switch: ~2500,-

Så skal du bare lave arbejdet selv - Og så kommer der en server oveni... Hvis det bare er til at lagre filer, så kig evt. på en Dell T105 server - Den er på tilbud lige nu til 999,- http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/tower_servers?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd
Avatar billede coderdk Praktikant
28. januar 2008 - 14:49 #4
Mht. dell serveren, skal man dog mindst opgradere med 2GB RAM, RAID-1 og 2x250GB HDD - Så er der heller ikke operativsystem med, så man skal have en server af en art, her er Small Business Server på "tilbud" hos dell... Så er prisen pludselig knap 4500,- ;P Men under 8000,- er da ok for det hele ;)
Avatar billede humlebi Nybegynder
28. januar 2008 - 15:20 #5
Tak for svarene.
kravene er ikke så store - tror jeg. Serveren skal tage automatisk back up, skal bruges som filserver, til printer, kalenderdeling og det ville være dejligt at have adgang til den hjemmefra. Nu har jeg lige kigget på Microsofts "Small Business server" og Dells server, som Coderdk anbefaler - og det er sådan noget, vi søger.

Men jeg kan ikke selv sætte det op - hvor mange arbejdstimer skal man ca. regne med for at få det hele sat op? Inkl. ændringer på de enkelte pc'ere?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 15:32 #6
Der kommer mange "hurtige" svar, men man glemmer i kampens hede at finde ud af om de computere som i har overhovedet kan komme på et Domæne netværk.

Tid ?
Forudsat at alle forudsætninger er tilstæde og klientcomputerne enten er win2000Pro, XP Pro, Vista Business, Vista Ultimate

3-4 timer for at installerer og konfigurer Netværket, og yderligere et par timer til at konfigurer den optimale backup løsning.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 15:37 #7
Hvor i landet drejer det sig om ?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 18:29 #8
Du kan tage et kik på hvad jeg forventer at det vil komme til at koste på dette link.
http://www.hitserver.dk/tilbud.pdf
Avatar billede humlebi Nybegynder
29. januar 2008 - 09:57 #9
Hej Henrik
Tak for svaret - og tilbuddet, som er en fin beregning til ansøgningen. Må jeg vende tilbage, hvis vi får bevilliget pengene? Vi holder til i Århus.

Henrik og coderdk - kan I ikke sende et svar
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 10:16 #10
Det kan du tro. du ringer bare eller sender en mail ( www.hitserver.dk )