Avatar billede webstuff Nybegynder
28. januar 2008 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

nyhedsbrev optimering

Hej alle sammen

Jeg sidder og skal til at lave et nyhedsbrev i PHP.
Det skal være i stand til at udsende en masse mails uden at lægge en server ned.

Mit spørgsmål går ud på om der er nogle ting jeg skal tage højde for, nogle måder hvorpå jeg kan optimere et script mest muligt.

alle bud er velkomne.

Mvh. Andreas
Avatar billede straszek Praktikant
28. januar 2008 - 14:08 #1
Hvis du har din egen server, så vil jeg mene den smarteste måde (bruger den selv) vil være at ligge det du skal sende i en mysql-database, og så sætte et cron job til at sende 50-100 mails afsted hver 2. minut.

Det virker fint for mig, og sikre at serveren ikke overbelastes.
Avatar billede webstuff Nybegynder
29. januar 2008 - 10:13 #2
Okay.. Det lyder meget fornuftigt, men så kan det godt tage en rum tid at udsende f.eks 100.000 mails.
Man kan ikke på en måde sætte noget delay på sit script for derved at forsinke scritpet en smule hver gang f.eks en løkke køres?
Avatar billede webstuff Nybegynder
04. februar 2008 - 00:17 #3
Jeg prøver at inde på en anden løsning.
Avatar billede webstuff Nybegynder
04. februar 2008 - 00:18 #4
det skulle have været et svar...