Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. januar 2008 - 09:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Melder harddiskfejl ved opstart.

I et stykke tid har jeg fået følgende fejl ved start af min PC:

"Pri Master Hard Disk: S.M.A.R.T. Status Bad, Backup and Replace
Press F1 to Resume"

Når jeg trykker F1, starter den Windows uden problemer. Det lyder jo som en ret alvorlig fejl, og jeg har da også taget backup af alle mine data.

Kan jeg gøre andet end skifte min HDD??
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 10:18 #1
Næppe
Avatar billede powerpunk Nybegynder
28. januar 2008 - 10:53 #2
S.M.A.R.T. (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology) er en teknologi der analyserer forskellige parametre på din harddisk såsom adgangstider, læsefejl etc. Når en eller flere af disse parametre falder under/over en foruddefineret tærskelværdi antages det at der er overhængende fare for at disken er så beskadiget at den snart står af... Så nej, som helgec siger er det nok bedst at få reddet data og smide en frisk disk i.

Det er i hvert fald bedre end pludselig at stå med en disk der ikke længere virker...
Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. januar 2008 - 10:59 #3
Tak Begge to. Jeg skynder mig at bestille en ny.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. januar 2008 - 11:07 #4
helgec

Skriv lige et svar, så jeg kan acceptere.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 11:12 #5
Næppe point værd, snup dem selv
Avatar billede arkivaren Nybegynder
28. januar 2008 - 11:31 #6
Hvad med dig Powerpunk.
Du gav et ret uddybende svar. Så send lige et svar.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
28. januar 2008 - 11:47 #7
ok, hvis helgec ikke vil ha' dem tager jeg da gerne imod ;-)