Avatar billede martinpoulsen Nybegynder
28. januar 2008 - 09:30 Der er 1 løsning

Stregkode i C5

Jeg har et problem i forbindelse med udskrift af stregkoder i C5.
Jeg har en labelprinter Brother P-touch 2420PC, og skal her udskrive labels med stregkoder via C5.
I udskriftdialogboksen vælger jeg Formattering og sætter her Skrifttype til "Stregkode". Udskriften er imidlertid stadig almindelige tegn.
Jeg har prøvet en lignende opsætning på et andet C5-system, og her bliver der udskrevet en stregkode.
Hvad kan problemet være?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. februar 2008 - 08:44 #1
Under generelt/tilpasning/printere/standard windows/skrifttyper skulle du gerne have en der hedder "Stregkode".
Denne peger på en Windows font.
Findes denne Windows font ikke i din Windows opsætning vil der blive brugt en forkert skrifttype. Du skal derfor have fat i stregkodefonten, have den lagt ind. Have den til at stå ud for Stregkode i C5...
NB: Når du har lagt fonten ind, kan du slette den font der står under Stregkode i C5. Næste gang du printer, kommer et valg med samtlige installerede fonte...