Avatar billede kkejser Nybegynder
27. januar 2008 - 22:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny Harddisk

Mit problem er at min gamle Seagate barcuda harddisk er stået af. Jeg skal nu have en ny, og vil have en på min 500Gb til maks 1000kr. Hvad skal jeg vælge for at få en fornuftig disk, og er der nogle ting man skal være opmærksomme på, det er noget tid siden jeg sidst har kigget på harddiske. Mit interface i computeren er SATA, men jeg mener at jeg sagtens kan købe en SATA2 disk, så den virker uden problemer.
Mvh kkejser
Avatar billede amian Nybegynder
27. januar 2008 - 23:30 #1
Jeg har selv lige købt denne. syntes selv den er god.
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=60446
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2008 - 02:21 #2
Hvis du køber Seagate, kan du downloade deres DiscWizard, et installations og
backup program, svarende til Acronis True image, som koster 50$ = ca. 250kr.
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2008 - 02:22 #3
Ps. Det er på 104MB, så det er et stort program, men gratis.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:12 #4
respons?
Avatar billede kkejser Nybegynder
04. februar 2008 - 22:43 #5
Jeg har haft 2 seagate harddisk, hvor den ene nu er gået ned med bad sectors. Jeg køber ikke det møg mere, jeg har købt en samsung harddisk på 500Gb, og det er godtnok den lækreste disk jeg har haft. Og den er STØJSVAG (MMMMMmmmmmmmmmmm)
Kejser
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 22:54 #6
Samsung er et godt valg, men jeg tror du har været meget uheldig med Seagate.
Jeg kører med Seagate og de kører fint. Du har mulighed for at rette dårlige
sektorer med Seatools. Husk at lukke spørgsmålet her.
Avatar billede kkejser Nybegynder
04. februar 2008 - 23:04 #7
Okey, det vidste jeg ikke. jeg prøver det lige.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 23:08 #8
Ok. Den ligger på deres hjemmeside både til floppy og CD.
Avatar billede kkejser Nybegynder
05. februar 2008 - 23:24 #9
Jasveg smider du ikke lige et svar. For min disk er oppe og køre igen, havde ellers lige forudset jeg ikke kunne rede den, men den virker  :D

Super fedt program seagate har makket sammen, men jeg vil sige at jeg nu stadig er glad for min samsung disk, for den er mega støjsvag.
Kent Kejser
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2008 - 00:26 #10
Ok, glædelig du fik din disk til at køre igen:)