Avatar billede timidus Nybegynder
26. januar 2008 - 14:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart

Hej...

Jeg har nu gennem noget tid haft problemer med opstart af min computer. I længere tid har den genstartede i diverse spil, typisk ret hurtigt, men da spillet alligevel som regel kørte fint efter genstarten og jeg ikke er den store spilhaj har jeg aldrig gjort noget ved det.
En dag genstartede de så da jeg var kommet til win logon i windows XP, og siden da har jeg kun præsteret 2-3 gange at komme ind i windows i over 5 minutter. Hver gang er den dog genstartet, typisk når jeg har åbnet et spil. Derudover når den af og til frem til den blå login skærm, men som regel reagerer den sjældent med andet end bip.. (først to bip hurtigt, og så en kort pause og så et bip til, oftest bipper den dog ikke)
blæseren på mit grafikkort virker ikke, så det var min første mistænkte, men jeg har forsøgt at bytte grafikkort med en andden computer, med det resultat at computeren med mit grafikkort i startede, mens min computer med andet grafikkort gjorde som den plejede. Det samme resultat kom ved at udskifte ram. Da jeg smed min harddisk over i en anden computer ville den ikke reagere, dog med bip på samme måde som tidligere beskrevet, mens min computer kom frem til menuen, hvor man vælger mellem hvordan man vil starte windows, men når jeg valgte at starte den normalt, genstartede den et par sekunder efter.
Jeg kan ikke finde hoved og hale i problemet. Grafikkortet bør der naturligvis gøres noget ved, men det er kan vel ikke være roden til hovedproblemet, når det virker i en anden computer. Harddisken  er der vel også noget galt med eller hvad?

Tilbage står jeg med umiddelbart og overvejer om det er bundkort eller strømforsyning?

det skal siges at computeren er 4½ år, så den har taget en hård kamp, men jeg har en del ting på mine harddiske (2), som jeg gerne vil gemme.
Avatar billede tophat Nybegynder
26. januar 2008 - 16:15 #1
hvilken bios har du i. award, ami, eller anden?
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2008 - 06:37 #2
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Prøv om du kan lave en CHKDSK /r/p vejledning er i linket.
Avatar billede timidus Nybegynder
27. januar 2008 - 23:27 #3
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S8X%20R3.0&s

dette er mit bundkort så jeg har følgende bios: 2Mb AMI BIOS with ACPI, SM BIOS 2.3.1, PnP

vil jeg godt kunne boote en CD/diskette når min computer ikke vil mere end den vil? (kan ikke så let tjekke pt., da jeg ikke har windows cd liggende her og heller ingen bootdiskette eller mulighed for at oprette en)
Avatar billede Jensen DK Novice
25. december 2008 - 09:01 #4
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede timidus Nybegynder
25. december 2008 - 11:15 #5
lad os bare afslutte den, fik aldrig løst problemet, og endte med i stedet at kasserer computeren (efter lidt hjælp i en anden tråd, der heller ikke hjalp, tak til dem der har prøvet alligevel, og jeg fatter stadig ikke at fordele point, så dem får du silbidor :D)