Avatar billede burgerjoy Nybegynder
25. januar 2008 - 15:33 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Extern Harddisk

Jeg ved ikke lige om det er det rette sted. Men jeg har købt en harddisk for lidt tid siden. Meningen med den var at jeg kunne lægge data over på den for mit arbejde. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Kan sagtens connecte til den hjemme fra, men slet slet ikke for arbejdet.

den jeg har er http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10882

JEg ringgede til cybercity for at høre om de kunne hjælpe mig, så snakkede de om noget port forward eller noget i den dur.

Det har jeg så prøvet at rode med, fedt nok når man ikke kender så meget til det hehe. Men hvilken ip skal den have, skal det være min ip til harddisken eller til min tråløse station.

Sådan som det fungere hjemme hos mig går nettet for en cybercity router til en trådløs station og så for den til min harddisk.

Hvis i vil prøve at hjælpe mig spørg i selvfølgelig bare løs, og jeg vil være super taknemlig.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 15:47 #1
Jeg vil da mene at du skal ha åbnet en port i routeren til din harddisk (men sikker er jeg ikke)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 15:49 #2
Hvad er det for en router du kører med
Avatar billede japping Nybegynder
25. januar 2008 - 15:54 #3
Fortæl
1) Hvordan er HD forbundet til routeren (alle led)
2) Hvilke ip adresser har de
3) hvordan er router sat op ? (har du åbnet for http/ftp) ?
Avatar billede allanfo Praktikant
25. januar 2008 - 15:56 #4
Kan du connecte med USB?
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
26. januar 2008 - 12:51 #5
Som det er nu så er netværket koblet sammen sådan her:

for min cybercity router til en dlink trådløs station "192.168.0.1" og så til min harddisk "192.168.0.101" jeg har være inde i cybercitys system for at lave en port forward til min harddisk på alle porte, så regner med alle skulle være åbne og ftp o http.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2008 - 13:06 #7
De adresser du der nævner er jo alle interne adresser på dit lokal netværk, meget primitivt skrevet så skal du åbne din port i routeren således at den IP-adresse der lige nu er tildelt den harddisk er tilgængelig udefra. Hvis vi antager at den ip-adresse som din router får tildelt fra cybercity er f.eks. 80.90.100.16 så kan du udefra connekte til din harddisg med den adresse. Du finder den ip-adresse som cybercity har tildelt dig ved at du i din browser taster www.myip.dk
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
26. januar 2008 - 13:09 #8
Hehe jamen som sagt er jeg her jo for at få hjælp hehe. hvad ved jeg.
min ip adresse er 85.83.55.59
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
26. januar 2008 - 13:11 #9
skal jeg så indtaste 85.83.55.59 i min port forward?
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
26. januar 2008 - 13:55 #10
jeg er med på at når jeg skal connecte til min harddisk så skal jeg i gennem min ip adresse, men hvordan siger jeg at den skal elde hen til min harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2008 - 14:45 #11
Det skal du gøre gennem din "dov DI-624+" Tast 192.168.0.1 i din browser så kommer du sikkert ind og kan konfigurere
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
27. januar 2008 - 11:30 #12
Så det vil sige at i min DI-624+ hopper jeg ind og laver en adgang til 85.83.55.59
sådan her ca. Virtual Server FTP    85.83.55.59    TCP 21/21?

Hvis jge kan få dig til at skrive det i punk og prikker så er jeg måske med :D

Undskyld jeg er lidt væk i denne del af server kommunikationen.
Avatar billede japping Nybegynder
27. januar 2008 - 12:33 #13
Først skal du sende signalet videre fra din CC router:

Log ind på din Zyxel og vælg LAN i menuen. Under DHCP vælger du "Server" og skriver IP adressen på din dlink. Det er sikkert 10.0.0.2, og vi snakker WAN IP, som du kan se på status på din routers hjemmeside.

På din dlink er der noget der hedder NAT i menuen. Gå ind under undermenuen der hedder noget med "Address Mapping" og skriv din globale IP adresse, dvs. den du finder på hjemmesiden www.myip.dk. Ydermere skal du skrive IP adressen på din Disk.
Under "Virtual Server" indsætter du ligeledes ip-adressen på din HD og åbner de ønskede porte.

Fortæl hvad du får ud af ovenstående.
Avatar billede japping Nybegynder
27. januar 2008 - 13:00 #14
Mht. din Virtual Server FTP skal du kigge i manualen til disken for at være sikker på hvilken port der anvendes. men 21/21 er sikkert rigtig.
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
27. januar 2008 - 18:13 #15
denne del du snakker om her kna jeg umidlbart ikke finde :

På din dlink er der noget der hedder NAT i menuen. Gå ind under undermenuen der hedder noget med "Address Mapping" og skriv din globale IP adresse, dvs. den du finder på hjemmesiden www.myip.dk. Ydermere skal du skrive IP adressen på din Disk.

ellers har jeg gjort alt det andet klart, og du hvade ret den ip der var 10.0.0.2
Avatar billede japping Nybegynder
27. januar 2008 - 23:42 #16
Se side 77 i dokumentationen til din egen ruoter: ftp://files.dlink.com.au/products/DI-624/Manuals/DI-624_Manual.pdf
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
28. januar 2008 - 08:44 #17
Det hele er stort set sat op.

Jeg har nu på min Cybercity router under DHCP skrevet min ip til dlink, og på min dlink skrevet den adresse til min hdd under virtual server.

Men jeg har stadigvæk problemer med at finde "Address Mapping", for på side 77 som du nævnte står der kun om det der virtual server.

DA jeg ringede til cybercity i sin tid spurgte jeg ind til det, der snakkede de om en port forward, men du har du ikke nævn i din kommentar. Skal det slet ikke burges så?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 08:54 #18
Prøv at se http://www.helgec.dk/ip.jpg  det er ikke din router, men princippet er det samme
xx.xxx.x.xx er min externe ip-adresse altså den udadtil
Avatar billede japping Nybegynder
28. januar 2008 - 10:33 #19
Glem "Address Mapping" men følg vejledningen på side 77. Den guider dig gennem opsætningen af dlink i forhold til din disk.
Avatar billede burgerjoy Nybegynder
28. januar 2008 - 15:40 #20
Jamen mnage tak drenge, så tror jeg den er der. I begge burde få en del af the points.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 16:05 #21
Tja!
Avatar billede japping Nybegynder
29. januar 2008 - 14:06 #22
Velbekommen