Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:17 Der er 68 kommentarer og
1 løsning

Intet skærmbillede ved opstart

Jeg er på desperationens afgrund.
Jeg købte et Asus A7V266 MB samt en AMD Athlon T-Bird 1333 MHz CPU og en GlobalWin FOP38 køler.
Periferi er et Asus V7100 Pure gfx kort, en RAM blok på 512 MB, og et Codegen 300W kabinet.

Problemet er, at der ikke kommer skærmbillede ved opstart, skærmen står og fortæller enten \"No signal input\" (CTX 15\" skærm) eller skærmtest billede (Samsung SyncMaster 900SL+).
Pc\'en har på det tidspunkt KUN CPU, køler, RAM og skærmkort i, intet andet.

Alle kabler er checket omkring 400 gange.

Jeg prøvede med anden strømforsyning, samme resultat.
Jeg prøvede, i samme kabinet, med et gammelt, FUNGERENDE, MB og samme resultat.

Jeg prøvede at have MB udenfor kabinettet for at udelukke kortslutninger, og startede v.hj.a. skruetrækker. Samme resultat.

Ingen POST beep, køler starter, grøn diode på MB, intet andet.

HJÆLP!!!

Aaboe.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:18 #1
Jeg prøvede også med andet, fungerende skærmkort, også AGP, samme resultat.
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juni 2001 - 20:21 #2
Har du prøvet at resette BIOS?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:21 #3
Heller ikke et beep, evt. flere.
Husk lige min kæphest, metalstag og skruer er bandlyst under motherboardet, de skal ud i periferien!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:22 #4
Jeg tror du har et problem med en kortslutning, har du mulighed for at måle spændinger?
Avatar billede jense Nybegynder
14. juni 2001 - 20:23 #5
o du får en no signal input intet signal fra com det kan være din port, men.. tror jeg ikke prøv din skærm på en anden com. hvis det samme vises vil jeg råde dig til at tjekke din port af oi sømmene
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:25 #6
Jeg har ikke mulighed for at måle spænding, desværre.

mlj: dette er fra allerførste gang. Jeg har *aldrig* haft den oppe at køre.

retaxes: ikke een eneste lyd på hverken nyt eller gammelt MB. Og ja, det var med nervøs, men sikker hånd, at jeg anvendte en skruetrækker til at starte op med.

Åh ja, det skal siges at der efter hvad mine øjne kan se, ikke er noget galt med CPU eller lign.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. juni 2001 - 20:28 #7
Sidder alle ledniger fra kabinet til bundkort rigtigt? Prøv kun at sætte pwr switch og pc speaker til!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:28 #8
Skærmene virker fint på andre pc\'ere, jense.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:28 #9
Og CPu er vendt rigtigt?
Det kunne selvfølgelig være PSU (Power Supp.Unit)
Kører blæderen til cpu og PSU.
Der skulle vel ikke sidde en hovedafbryder bag på kabinettet, den har jeg prøvet en gang ;o)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:31 #10
retaxes: CPU\'en er efter al min viden vendt rigtigt. PSU\'en er blevet testet med splinterny PSU fra butikken.
Kører hvafforenfisk? Hvis ventilator, så ja. Begge kører fint (og min køler er højlydt, men det er noget andet, og ikke nogen fejl. Den virker.)
Ingen hovedafbryder.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. juni 2001 - 20:32 #11
retaxes:> En Tbird kan kun vende een vej :-)
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juni 2001 - 20:35 #12
Har du prøvet et andet grafikkort i maskinen?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:37 #13
mlj: Ja. Kun AGP kort, da jeg ikke længere *har* nogen PCI gfx kort. Begge kort virker fint i anden pc, bare ikke her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:37 #14
Ja, hvad ved bønder om agurker, de spiser det og jdaugaard> tror det er græs! ;o)

aaboe panther> Nu begybnder det at knibe med idéer, men der skal nok komme flere bud på problemet ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:38 #15
Rettelse:

jdaugaard>  Ja, hvad ved bønder om agurker, de spiser det og tror det er græs! ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:47 #16
Må jeg komme med et spørgsmål om din monitor?
Hvordan er signalkablet tilsluttet, kommer der bare en ledning eller er den forsynet med co-ax stik og 15 pins stik.
På min har jeg 5 co-ax stik + 15 pins stik og omskiftere med impedanstilpasning mellem 75ohm og 10K ohms tilpasning.
Måske et overflødigt spørgsmål, men alligevel!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 20:48 #17
Øh... normalt kabel.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 20:55 #18
Du har hele tiden prøvet med samme processoer, korrekt?
Hvis det er tilfældet, kan det være den der er defekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 21:00 #19
Det er nu meget svært at komme med en konklusion, du har haft 2 skærme på, mobo er prøvet med et gammelt, PSU har været skiftet, CPU har været skiftet. Mobo har været udenfor kabinettet og tilsluttet.
Har du checket mobo for beskadigede printbaner, helst med en lup.
Har du haft bios resat, taget det lille batteri ude i mindst 2 timer (læste jeg i en faq under Asus!).
Der er snart ikke flere udveje!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:00 #20
Det er korrekt. Jeg har overvejet om den fejler noget, men så skulle det virke med det gamle bundkort, hvor der er en PII processor på.
Det har først og fremmest været test med det nye MB og CPU, dog.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:04 #21
retaxes: Ok, det vil jeg prøve... vender tilbage derefter med resultat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 21:05 #22
Nu vi snakker om CPU, er der jumpere på mobo og har du sat dem rigtigt?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:09 #23
Jumperless.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:09 #24
Okay. Jeg har ikke lige læst, at det var en PII du havde før.
Når du nu har prøvet med to helt forskellige bundkort, så kan der jo kun være kabinettet tilbage. Starter PSU\'en i det hele talet op?
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:10 #25
bvadr. talet=taget
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:11 #26
Jeps, det gør den. Men af samme årsag fik jeg tilsendt splinterny PSU fra butikken (shg.dk) for at udelukke om det var det. Ingen forskel.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:27 #27
Lige over 220V strømstikket på PSU\'en sidder der en lille \"sort\" omskifter. Hvad står den på?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 21:31 #28
makse > Den har jeg været inde på og blæserne kører jo også ;o)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:32 #29
Ingen omskifter. 230V, færdig arbejde.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:34 #30
Retaxes > Det var nu ikke hovedafbryderen jeg tænkte på. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 21:36 #31
makse > Det var den jeg tænkte på, på min sidder den mellem han & hun srikket på PSU, en lille næsten skjult vippeafbryder!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:45 #32
Lille ekstra ting, der *heller* ikke virkede...
Jeg prøvede at tage PSU\'en fra den gamle pc og sætte i det nye kabinet, med det gamle MB og CPU.
Heller ingen virkning der.
Det er virkelig *ikke* PSU\'en.
Avatar billede steep30 Nybegynder
14. juni 2001 - 21:50 #33
Hva\' med dine Ram, det er vel tjekket?
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:52 #34
Hmm. Det er da mystisk. :)
Har du prøvet alt det gamle, men uden at sætte det i kabinettet?
Prøv evt. at tænde monitoren efter du har tændt computeren. (Eller omvendt)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:52 #35
Har prøvet med anden RAM, ingen forskel. Eneste forskel på ny og *gammel* RAM var at een var 133, anden var 100. Skulle ikke have betydning.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 21:53 #36
Godt forslag Steep30. Prøv evt. at starte op uden ram. Så skal den da hyle.
Avatar billede mlj Nybegynder
14. juni 2001 - 21:53 #37
Har du prøvet med andet Ram?

Er du sikker på at dit bundkort hedder A7V266?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:56 #38
makse: Nu forstår du hvorfor jeg efterhånden er desperat :)

Har prøvet alt det gamle udenfor kabinet også, ja. Og samme med det nye. Har prøvet at have monitor slukket når tændt pc, have den tændt, cykle strømmen midt i, hvad som helst jeg lige kunne finde på.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 21:59 #39
mlj: Som sagt, prøvet med anden ram, ja.
Lille stavefejl. A7A266. Sowwy.

Uden RAM siger den heller ikke noget. Og ja, jeg HAR checket alle kabler op til flere gange.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 22:00 #40
Ja, det gør jeg da. :)
Så går vi lige over til det lidt mere usandsynlige. :)
Prøv at bruge en anden stikkontakt i huset.
Har du genbrugt nogle af jumperne fra det gamle kort? Check at alle jumperne ikke er defekte. (Det er set før)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 22:05 #41
Har du prøvet at se printbanerne efter, det har du ikke svaret på!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 22:07 #42
Stikkontakten virker fint. Normalt kører kaffemaskine og tekedel og sådan på den.
Ingen jumpere er genbrugt.
Når det bliver lyst igen vil jeg checke om nogen af de få anvendte er defekte.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 22:08 #43
Men... det gamle MB etc virker upåklageligt i andet kabinet og har virket fint i snart 2 år.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 22:12 #44
Har du prøvet med den gamle PSU?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 22:15 #45
Ja, men ikke med det nye MB... den gamle PSU er kun 235W, så kan ikke anvendes til det her uden at risikere melt-down.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 22:18 #46
Nu er jeg ikke elektriker. Men den nye 300W PSU, suger jo mere strøm ud af din stikkontakt. Det kunne jo tænkes, at det var der problemet lå. Den får måske ikke en \"stabil\" strøm.
Ellers så må man jo komkludere at den anden PSU du har fået, også er defekt. Eller dit nye bundkort, simpelthen brænder PSU\'en af hver gang du tilslutter det.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 22:18 #47
Det går rigtigt godt i den her tråd. komkludere=konkludere
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 22:20 #48
Du kan godt prøve den gamle psu, med alt det du har pillet fra trækker den ikke så meget at den kortsluttet.
Hvis en psu kortslutter på sekundærsiden, går den blot i standby mode! Psu\'en er en såkaldt swicthed mode  og den går i stå hvis du overbelaster den!
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 22:24 #49
Det er jo selvfølgelig en mulighed...
Jeg vil prøve at finde en stikkontakt med ingen andre enheder på imorgen. :)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
14. juni 2001 - 22:26 #50
Øhm... ok! Så udskyder jeg det.
Avatar billede tastatur Nybegynder
14. juni 2001 - 22:42 #51
HEY, for syv søren

Jeg har nøjagtig det samme problem. Har lige købt et Soltek 75KAV. Jeg får intet bip og intet skærmbillede.
Har du fundet ud af hvad der kan være galt?
mht strøm, så har jeg et AOPEN kabinet 250w.

mvh Tastatur
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
15. juni 2001 - 16:03 #52
*snif*
Nu har jeg gennemgået MB under nærsyn, prøvet at flytte rundt på et par kabler (for at se om jeg ikke kunne få bare et *lille* beep fra min speaker), og lige meget hjalp det. Jeg ved at speakeren i det mindste virker, da den gav et lille *scratch* ved den rette kombination.

Jeg ringer til forhandleren af mit MB nu.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
15. juni 2001 - 16:04 #53
Nå ja, jeg prøvede også anden stikkontakt. Både PSU fan og køler fan blæser alt det de kan. Strømmen er god nok.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 16:10 #54
God idé, for alle muligheder er næsten udtømt :o(
God weekend;o)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
15. juni 2001 - 16:13 #55
Tak i lige måde, retaxes :)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
15. juni 2001 - 16:55 #56
Butikken foreslog at prøve i Jumpermode. Ikke at det gjorde nogen forskel, altså. Men nu får de lov at se om *de* kan få MB til at virke. Jeg opdaterer sagen når jeg har fået det retur.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 16:59 #57
Held og lykke!
Det bliver spændende ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
16. juni 2001 - 13:00 #58
Ja det bliver da interresant at høre, hvad de finder ud af.
Men det virker sikkert fint hos dem. :) GL
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
18. juni 2001 - 19:30 #59
Det virkede IKKE hos dem. Jeg modtager nyt bundkort om en halvanden uges tid, så må vi se om problemet er løst :)
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
18. juni 2001 - 19:31 #60
andet eller repareret, altså.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 20:17 #61
Vi får se til den tid!
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 22:49 #62
Selvfølgelig virkede det ikke hos dem. VI har jo testet alt. ;))
Husk lige at få målt den strømforsyning efter. Just in case, den er helt galt med spændingerne.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
18. juni 2001 - 22:55 #63
Tja... eftersom jeg beholdt den splinternye som var testet af forretningen, så... skulle der ikke være noget der :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 23:02 #64
aaboe_panther >Jeg blev lidt desorientalsk, du kriver at du har et splinternyt mobo, et lidt oppe skrev du:

Det virkede IKKE hos dem. Jeg modtager nyt bundkort om en halvanden uges tid, så må vi se om problemet er løst :)

Men du mener vel at de har resten af pc også eller hva\'?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 23:04 #65
Rettelse: (må sgu snart skifte Keyb. ud)

aaboe_panther >Jeg blev lidt desorientalsk, du  skriver at du har et splinternyt mobo, men lidt oppe skrev du:

Det virkede IKKE hos dem. Jeg modtager nyt bundkort om en halvanden uges tid, så må vi se om problemet er løst :)

Men du mener vel at de har resten af pc også eller hva\'?
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
18. juni 2001 - 23:06 #66
Nope. Det har jeg. Det var *kun* MB jeg sendte til IT Butikken. PSU\'en, som jeg havde fået tilsendt fra shg.dk er det som er splinternyt. Jeg fik det jo tilsendt fra dem for at teste med det.
Opklarede det det for dig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2001 - 23:07 #67
Yep ;o)
Avatar billede tastatur Nybegynder
19. juni 2001 - 04:43 #68
Jeg havde samme problem. Fandt frem til at mit bundkort ikke kunne li\' PQI-Ram, så hvis du har PQI siddende, så prøv med noget andet og se om det hjælper.
Avatar billede aaboe_panther Nybegynder
07. juli 2001 - 16:47 #69
Jeg fik tilbagesendt bundkort den anden dag, og først var jeg virkelig bekymret, for det virkede stadig ikke. Jeg gik så tilbage til hvor jeg havde købt CPU, og det viste sig at den var også brændt af, selvom det ikke var synligt. Skyldtes sikkert bundkortet.
Med ombyttet CPU and det nye/reparerede bundkort virker det. Jeg har nu skærmbillede og alt kører som det skal :)