Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 13:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gode access bøger

Hej eksperter

Kan I anbefale nogle gode bøger der handler om Access, VBA og applikationer. Jeg savner eksempelbaserede bøger. Som eksempelvis tager læseren med fra start til slut i et givent projekt med forklaringer under vejs. Jeg har lånt efterhånden mange bøger på bibliotektet men det er bliver meget teoretiske, med blandede eksempler ikke en rød tråd - hvis i forstår.

Bøgerne skal helt være på dansk eller engelsk.

Mvh

Morten
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 13:23 #1
Se på IDG's hjemmeside, der plejer at være gode tilbud. Også antikbarisk er der gode tilbud at finde. Jeg mener ikke du skal være tilbegeholdende med et billigt tilbud der vedrører ældre versioner. Det grundlæggende er i mange tilfælde det samme.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. januar 2008 - 13:37 #2
En absolut anbefalelsesværdig og omfattende bog ( på engelsk ) er Access 2002 Bible
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 15:21 #3
Jeg vil gerne høre om konkrete titler, såsom ham der anbefaler Access 2002 Bible.
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 15:28 #4
Jeg har megen nytte af Michel Cronberg's "Grundlæggende VBA"
Mange af disse bøger er skrevet af flere forfattere i fællesskab. Således mener jeg, at Access biblen er udgivet af Microsoft uden angivelse af forfatter. Hvis det er den jeg tænker på, koster den ca 1500 Kr, men så følger der også en CD med indeholdende adskillige VBA eksempler.

Men har du prøvet at søge på nettet. Der er talrige hjemmesider med gratis eksempler, se f.eks på makeiteasy.dk
Avatar billede jensen363 Forsker
25. januar 2008 - 15:34 #5
Så galt er det nu ikke :-) ... men gode fagbøger koster "ikkegratis"

http://www.saxo.com/item/391168
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 15:42 #7
OK jensen - Men tror du ikke prisen er dumpet efter 2007 er udkommet?
Avatar billede jensen363 Forsker
25. januar 2008 - 15:42 #8
Ikke endnu :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
25. januar 2008 - 15:45 #9
Den er faktisk blevet billigere :-)

http://www.saxo.com/item/3115146
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 16:07 #10
Jeg tjekker jeres forslag ud. Tak for hjælpen!
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 16:09 #11
Det er mærkeligt. Når jeg trykker på Accepter if. med pointgivning, sker der ikke andet end jeg bliver ledt til toppen af siden???
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2008 - 16:13 #12
Har du markeret et brugernavn? Ellers prøv senere - Måske er der en bug i øjeblikket.