Avatar billede ulkj Praktikant
25. januar 2008 - 07:20 Der er 6 kommentarer

Ram til IBM Thinkpad R60

Hej alle jeg skal have nogle flere ram i min Thinkpad, jeg er blot i tvivl mht ram til bærebare, R60ère suportere op til 3 gb, og der sidder 512 i forvejen, den har 2 ramslots. IBM anbefaler man opgradere med en 2gb, men kan jeg også skifte den 512 ud med en 1gb ??

OG skal ram i bærebare køre parvist som i stationærer ???
Avatar billede ulkj Praktikant
25. januar 2008 - 07:48 #1
Har gravet lidt mere!

IBM anbefaler 667 MHz ( PC2-5300 )disse fås max i 1 gb monduler!

men man kan få en ( PC2 5400 ) i både 1 og 2 gb, kan jeg bruge dem i en IBM lenovo R60 afligevel ???
Avatar billede tof-toft Praktikant
25. januar 2008 - 11:50 #2
man sagtens få PC2-5300 i 2 gb

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248676

ramne køre godt, har ikke haft nogle problemer med dem...
og du kan sagtens skifte dine 512 mb ram ud... det er ikke der du har nogle data ligende...
Avatar billede ulkj Praktikant
25. januar 2008 - 19:44 #3
oki ja det kan jeg se men kan jeg så køre med en 1gb og en 2 gb ???? så jeg komemr op på det maximale af hvad maskinen kan trække ??? snakkede med ibm før idag og de kunne heller ikke selv finde ud af hvordan jeg skulle kunne få den op på 3 gb!

Hvilket er meget mystisk.. den har jo en 64bit dualcore cpu og er vista compatibel!
Avatar billede tof-toft Praktikant
25. januar 2008 - 23:54 #4
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_UE1HTDK?open&OpenDocument&epi=web_express

her står der at din bæbar max kan understøtte 4 gb... så det skulle ikke være nogen problem....
Avatar billede ulkj Praktikant
26. januar 2008 - 05:57 #5
Hmmm har acepteret dit svar fatter ikke hvorfor du ikke får pointene!

Godt nok er det en lidt ældre R60 jeg har, og den tager max 3 men jeg prøver..

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede tof-toft Praktikant
26. januar 2008 - 16:30 #6
okay men det skulle virke når du sætter 3 gb i, min kan max tage 2 men har lige nu 2,5 gb i.. så det skulle nu nok kunne virke.. og held og lykke med det...